یک چهارم مبتلایان به کرونا آمریکایی هستند

بر اساس آمار منتشر از سوی دانشگاه هاپکینز که آمار جهانی مبتلایان و قربانیان به کرونا را اعلام می‌کند در حال حاضر تعداد کل مبتلایان در سراسر دنیا بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر است که در این میان ۳۱۰ هزار نفر از آن‌ها آمریکایی هستند.

اخبار بین الملل-این آمار نشان می‌دهد از هر چهار نفری که در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند یک نفر آن‌ها در آمریکا بوده است. این کشور با وجود پیشرفت‌های زیادی که در زمینه پزشکی داشته، ضعف‌هایی در زمینه بهداشت و زیرساخت‌های لازم برای آن دارد بطوریکه تاکنون بیش از ۸۴۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آمریکا جان باخته‌اند.

ویروس کرونا در سراسر ۵۰ ایالت آمریکا منتشر شده، اما اوضاع در نیویورک بسیار وخیم است. بنابر اعلام فرماندار این ایالت بیش از ۱۱۴ هزار نفر در این ایالت به کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان از ۳۵۰۰ نفر فراتر رفته است. فرماندار نیویورک از از فارغ التحصیلان دانشکده‌های پزشکی کشورش برای کمک به کادر درمانی در بیمارستان‌ها درخواست کمک کرد.

اوضاع آمریکا به قدری بحرانی است که در برخی از ایالت‌ها مجبور شدند از ماسک‌های تاریخ گذشته برای کادر درمان بیمارستان‌ها استفاده کنند. آسوشیتدپرس روز گذشته در گزارشی نوشت برخی ایالت‌ها و شهر‌های آمریکا که محموله‌های حاوی ماسک، دستکش، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دیگر اقلام مورد نیاز را برای مقابله با شیوع کرونا دریافت کرده بودند با شرایط غیرمنتظره‌ای مواجه شدند. اقلام دریافتی آن‌ها تاریخ گذشته بود.

آسوشیتدپرس افزود حدود شش هزار ماسک ارسالی به ایالت آلاباما نیز پوسیده و تاریخ انقضای آن‌ها مربوط به سال ۲۰۱۰ بود. بیش از ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی ارسالی به شهر لس آنجلس نیز دچار شکستگی بود و باید تعمیر می‌شد. ماسک‌هایی که به ایالت اورگن ارسال شده بود به علت برخی معایب برای استفاده کارکنان بخش بهداشت و درمان مناسب نبود.

«چارلز بویل» سخنگوی ایالت اورگن نیز گفت تعدادی از محموله‌هایی که از ذخایر راهبردی ملی دریافت کرده تاریخ انقضای آن‌ها گذشته بود. او در ادامه اضافه کرد «در حالی که به ما گفته می‌شود بسیاری از این اقلام تاریخ گذشته قابل استفاده برای مقابله با ویروس کروناست، در عمل‌های جراحی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.» ذخایر راهبردی ملی آمریکا بزرگ‌ترین مرکز تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در زمان بحران به شمار می‌آید.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیشتر گفته بود چنانچه بتوانند آمار قربانیان را در این کشور بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نگه دارند این بدان معناست که دولت او در این زمینه خوب عمل کرده است. او همچنین روز جمعه به مردم آمریکا هشدار داد در دو هفته آتی با روز‌های سختی روبرو خواهند بود و شیوع ویروس سرعت بیشتری خواهد گرفت. او گفت در روز‌های آتی در نیویورک تلفات بیشتری خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا برای دلداری دادن به خود و مردم این کشور در ادامه اضافه کرد: «جهان شاهد وضعیت بدی است و کشور ما در این شرایط تنها نیست. ما شاهد وضعیت بی سابقه هستیم. رسانه‌ها باید شایعات و هراس افکنی میان مردم را متوقف کنند.»

روز گذشته نیز «باب گلنزر» قانونگذار ۷۴ ساله جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت «داکوتای جنوبی» به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.