کرونا دلیل افزایش آمار جرم و جنایت در نیویورک

شیوع ویروس کرونا در نیویورک ادامه دارد و شمار زیادی از نیرو‌های امنیتی به این ویروس مبتلا شده اند. در این حال آمار‌ها نشان می‌دهد میزان جرائم قتل و سرقت در نیویورک افزایش یافته است و ساکنان این ایالت به خرید سلاح‌های مجوزدار روی آورده اند.

اخبار بین الملل- حسین ابراهیم، خبرنگار این شبکه در گزارشی از نیویورک گفت در نیویورک همه در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند. کرونا نیرو‌های امنیتی و پلیس را هم هدف قرار داده است. این مشکل دیگری است که به فاجعه بهداشتی اضافه می‌شود. میزان جرائم قتل و سرقت در نیویورک افزایش یافته است و مقامات خواستار حمایت بیشتر برای محافظت از بانک‌ها و مراکز تجاری هستند. هر اقدامی واکنشی به دنبال دارد به همین علت خرید و فروش سلاح‌های مجوزدار افزایش یافته است و بسیاری از ساکنان این ایالت از بیم کند بودن پاسخ مثبت و واکنش نیرو‌های امنیتی به موارد اضطراری به خرید سلاح روی آورده اند.

یکی از شهروندان آمریکایی گفت از آغاز شیوع کرونا این مسئله را با ساکنان این منطقه و همسایگان و دوستان در میان گذاشتیم و دیدیم بسیاری از آن‌ها بیش از حد معمول سلاح خریداری کرده اند. ما باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم، زیرا ما در واقع نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. این مسئله در حال حاضر بسیار ترسناک است.

خبرنگار در ادامه گزارش افزود مسئولان این شهر تاکید دارند که میزان ابتلای نیرو‌های امنیتی به کرونا به نقطه‌ای رسیده است که سلامت ساکنان را تهدید می‌کند. این مسئله‌ای است که قبلا مقامات آن را پیش بینی کرده بودند.

یک شهروند آمریکایی گفت من هنگام خروج از خانه و راه رفتن در خیابان احساس ترس می‌کنم. همچنین از مبتلا شدن به کرونا می‌ترسم به ویژه اینکه ما نزدیک یکی از بیمارستان‌ها زندگی می‌کنیم که از اینجا می‌توانیم آن را ببینیم.

در پایان گزارش آمده است آنچه باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود نفوذ کرونا به زندان‌ها در کشوری است که یک چهارم زندانیان جهان را در خود جای داده است. مقامات ایالت نیویورک برخی از زندانیان را آزاد کرده اند و به دنبال آزاد کردن برخی دیگر از زندانیان هستند.

زندانبان و زندانی‌ و غنی و فقیر به کرونا مبتلا شده اند و نیویورک بین دو آتش قرار دارد از یک طرف با اوضاع بهداشتی فاجعه بار به تمام معنا روبرو است و از طرف دیگر با اوضاع امنیتی مواجه است که خطر وخامت اوضاع را به همراه دارد و از کاری که کرونا با این شهر کرده، خطرناک‌تر است.