سیاه پوستان ۷۰ درصد قربانیان کرونا در آمریکا هستند

رنگین پوستان در آمریکا شمار قابل توجهی از مبتلایان و قربانیان کرونا را تشکیل می‌دهند و «لوری لایت فوت» شهردار شیکاگو گزارش‌ها را درباره اینکه سیاه پوستان ۷۰ درصد قربانیان کرونا را در این شهر تشکیل می‌دهند، هولناک خوانده است.

اخبار بین الملل-بی بی سی نیز در گزارشی می‌نویسد: آمارهای مقامات بهداشتی شهر شیکاگو حاکی از آن است که ویروس کرونا جان تعداد قابل توجهی از ساکنان محلات آمریکایی‌های آفریقایی تبار در شهر شیکاگوی آمریکا را در مقایسه با سفیدپوستان این شهر آمریکا می‌گیرد. بنابر آمار رسمی، سیاه پوستان شهر شیکاگو نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهند و بیش از ۷۰ درصد کسانی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند از میان این جمعیت بوده‌اند. این در حالی است که سیاه پوستان تنها ۳۰ درصد کل جمعیت این شهر آمریکا را تشکیل می‌دهند.

بی بی سی در ادامه می‌افزاید: «سایر شهرهای آمریکا که درصد زیادی از جمعیت آنها را آمریکایی‌های آفریقایی تبار تشکیل می‌دهند عبارتند از «دیترویت»، «میلواکی»، «نیواورلئانز» و «نیویورک» که به کانون ابتلا به ویروس کرونا تبدیل شده‌اند. تاکنون در حدود ۳۷۰ هزار مورد مبتلا به این ویروس از ایالات متحده شناسایی شده و ۱۱ هزار مورد فوت گزارش شده است».

بی بی سی همچنین در ادامه به نقل از شهردار شیکاگو می‌نویسد: «میزان قابل توجه آمار جان باختگان در میان جمعیت سیاه پوستان نسبت به سفیدپوستان نشان می‌دهد میزان ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و تنفسی به عنوان بیماری‌های زمینه‌ای به میزان بسیاری زیادی در این جمعیت بیشتر و به همین نسبت میزان دسترسی به پزشک و امکانات بهداشتی کمتر است. آنها به غذای مناسب و راه‌های مناسب نیز دسترسی ندارند».

آمریکا از نظر موارد ابتلا به کووید ۱۹ بیشترین آمار را در جهان به خود اختصاص داده به طوری که هم اکنون ۳۶۷ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از نظر آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز، آمریکا جایگاه سوم را در دنیا به خود اخصاص داده است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در این کشور قربانی شده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز می‌گوید مردم این کشور به ویژه در ایالات نیویورک و نیوجرسی، هفته دشواری را پیش رو دارند.