سوء استفاده رژیم صهیونیستی از بحران کرونا جهت شهرک سازی

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب به مقامات رژیم صهیونیستی درباره سوء استفاده از مشغولیت جامعه بین المللی به مقابله با کرونا برای الحاق اراضی جدید فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

اخبار بین الملل-ابوالغیط گفت که چنین اقدامی بازی با آتش و دعوت علنی به تشدید تنش‌هاست.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده است:«ابوالغیط تماسی تلفنی را از صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین دریافت کرد که در آن عریقات دبیر کل اتحادیه عرب را در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی و سوء استفاده آن از شیوع کرونا برای الحاق اراضی فلسطینی و توسعه شهرک سازی قرار داد».

یک مقام دبیر خانه اتحادیه عرب تصریح کرد: «ابوالغیط گفت سوء استفاده رژیم اشغالگر اسرائیل از همه‌گیری جهانی کرونا برای توسعه شهرک‌سازی و تحمیل واقعیتی جدید به خصوص در قدس شرقی و پیرامون آن، نشان دهنده نبود حداقل شعور همبستگی انسانی در مقابله کرونا و تلاش برای سوء استفاده از مشغولیت دنیا به مقابله با کرونا برای اجرای نقشه‌های افراطی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و به خصوص در منطقه الاغوار است».

ابوالغیط به رژیم صهیونیستی درباره پیاده کردن نقشه‌های الحاق اغوار یا شمال کرانه باختری یا هر جای دیگر به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت: «این اقدام بازی با آتش و دعوت علنی به تشدید تنش است در شرایطی که دنیا نیاز به تمرکز تلاش‌ها و ظرفیت‌ها روی مقابله با همه‌گیری جهانی کرونا را دارد که همه بشریت را تهدید می‌کند».

بر اساس این بیانیه بر اساس رصد اتحادیه عرب از اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی اقدامات رژیم اشغالگر با فلسطینیان در بحبوحه کرونا اصلا تطابی با قانون انسانی ندارد.

ابوالغیط گفته است که از جمله اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی موضوع آزاد نشدن اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی است که بسیاری از آنها سالمند، دارای بیماری مزمن زن یا کودک هستند.

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین مقامات رژیم صهیونیستی را به بی تفاوتی نسبت به اوضاع فلسطینی‌ها در قدس شرقی در مقایسه با یهودیان قدس غربی متهم کرد و گفت:«کارگران فلسطینی در اسرائیل هم در شرایط شیوع کرونا با رفتار غیرانسانی مواجهند».