مخالفت کاخ سفید با طرح بسته حمایتی آسیب دیدگان کرونا

به رغم تلاش رهبران دموکرات ها برای تصویب بسته حمایتی دیگر که شامل ارائه وام به مشاغل آسیب دیده برای شیوع ویروس کرونا می‌شود، مقامات کاخ سفید به طور خصوصی مخالفت خود با این تلاش دموکرات‌ها را اعلام کرده‌اند. 

اخبار بین الملل-به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا رهبران دموکرات درصدد آن هستند تا با تصویب طرح دیگری میلیاردها دلار بودجه حمایتی برای دولت‌های ایالتی و بیمارستان‌ها تامین کنند. 

در طرح ارائه شده نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر رهبر اقلیت مجلس سنا درخواست ۲۵۰ میلیارد دلار بسته حمایتی برای کمک به دولت‌های ایالتی و بیمارستان‌ها دارند. 

ارائه این بسته حمایتی به رغم موافقت دموکرات‌ها تا کنون با مخالفت بری از جمهوریخواهان سنا مواجه شده و سناتور مارکو روبی در همین رابطه گفت: میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا از ۱۰۰ سناتور خواسته است تا اعلام کنند که آیا آن‌ها با یک چهارم تریلیون پول بیشتر برای مشاغل کوچک مخالفت هستند. 

به نوشته پلیتیکو، در صورت تصویب طرح بسته حمایتی حتی در مجلس سنا ممکن است از طرف کاخ سفید رد شود. 

از آنجایی که ایالت‌های درگیر کرونا در آمریکا بیشتر دموکرات هستند و این بودجه می‌تواند در پیروزی آنان در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری اثر داشته باشه، احتمالا سناتورهای جمهوریخواه و کاخ سفید با این طرح موافقت نخواهند کرد به ویژه اینکه طرح از طرف دموکرات‌ها مطرح شده است.