خطر شیوع کرونا در اردوگاه‌های آوارگان سوریه

روسیه و سوریه با بیان اینکه آمریکا مراقب وضع بهداشتی اردوگاه‌های آوارگان سوری «الرکبان» و «الهول» نیست، درباره خطر شیوع ویروس کرونا در این دو اردوگاه هشدار دادند.

اخبار بین الملل-ستاد‌های هماهنگی مشترک سوریه و روسیه در امور بازگشت پناهندگان سوری، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: مناطقی که نیرو‌های اشغالگر آمریکا آن را در کنترل دارند، شاهد هیچ گونه تدابیر نظارتی در زمینه شیوع بیماری نیست، از دارو و پزشک محروم است و مراکز خدمات پزشکی نیز در آن‌ها فعالیت ندارد.

این ستاد‌ها افزودند دو کشور بار‌ها خواستار خروج تمامی افرادی شده‌اند که مایل به خروج از این اردوگاه‌ها به مناطقشان که از تروریسم آزاد شده، هستند؛ تمامی شرایط پذیرش از آن‌ها نیز فراهم است و اقدامات لازم برای مبارزه با شیوع این بیماری هم‌اکنون در حال انجام است.

این بیانیه می‌افزاید: با وجود اقدامات دولت سوریه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که به تأیید سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی رسیده است، آمریکا با وقاحت تلاش دارد از بحران کرونا برای تخریب وجهه رهبری سوریه سوء استفاده کند و دمشق را مسئول اوضاع ناگوار در سراسر سوریه از جمله در اردوگاه‌های الرکبان و الهول معرفی کند.

ستاد‌های هماهنگی مشترک سوریه و روسیه در امور بازگشت پناهندگان سوری در پایان اعلام کردند: حضور غیرقانونی نیرو‌های اشغالگر آمریکا در خاک سوریه عامل اصلی به خطر افتادن امنیت بهداشتی شهروندان سوری که در آن مناطق زندگی می‌کنند، است.