70 درصد مرگ و میر کرونایی در اروپا

۷۰ درصد موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان مربوط به اروپاست. ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بیش از همه کشور‌های اروپایی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند. 

اخبار بین الملل-چند روز پیش، شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در فرانسه از مرز ده هزار نفر گذاشت. اما طی ۴۸ ساعت گذشته شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور کاهش یافته است. «ژروم سالومون» دبیرکل بهداشت فرانسه اعلام کرد طی یک روز ۶۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کمتر شده است. این یک کاهش ناچیز است. اپیدمی همچنان بسیار پویاست.

در ایتالیا نیز شمار قربانیان کووید-۱۹ از مرز ۱۸ هزار نفر گذشت. دولت ایتالیا اعلام کرد قرنطینه تا سوم ماه مه (۱۴ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت. اما فشار برخی حوزه‌های اقتصادی ممکن است مقامات این کشور را وادار کند شرایط قرنطینه را اندکی تسهیل کنند.

سازمان جهانی بهداشت همچنان بر خطر پایان دادن به قرنطینه تاکید می‌کند. این سازمان در مورد موج دوم آلودگی‌ها نگران است. «تدروس آدهانوم گبریسوس» دبیرکل این سازمان گفت برخی کشور‌ها به پایان قرنطینه می‌اندیشند. سازمان جهانی بهداشت بیش از همه می‌خواهد این محدودیت‌ها از میان برداشته شود، اما همزمان لغو بسیار سریع این محدودیت‌ها می‌تواند به تبعات مرگباری منجر شود.

اسپانیا با ثبت ۱۶ هزار مورد مرگ به لغو قرنطینه می‌اندیشد. احتمالا از هفته آینده برخی حوزه‌ها مانند ساخت و ساز فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. اپیدمی در اسپانیا به اوج رسید، اما به نظر نمی‌رسد شیوع ویروس به زودی متوقف شود.

 شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره تا صبح امروز (شنبه)، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است. براساس این آمار، ۱۰۲ هزار و ۷۳۴ نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.