شرکت هوایی مالزی با کسری بودجه مواجه شد

شرکت هوایی «ایرآسیا» اعلام کرد به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و لغو شدن بسیاری از پروازها ، این شرکت با کسری بودجه مواجه است، به طوری که نمی‌تواند حقوق کارکنان خود را پرداخت کند. از این رو مالکان این شرکت و همچنین کارمندان تصمیم گرفته اند حقوق کمتری دریافت کنند.

اخبار بین المل-مدیرعامل این شرکت روز گذشته اعلام کرد به دلیل کسری بودجه ایجاد شده، بنیانگذاران این شرکت از دریافت حقوق صرفه‌نظر کرده‌اند و کارمندان آن نیز پذیرفته‌اند تا ۷۵ درصد حقوق خود را دریافت نکنند.

تونی فرناندز، مدیرعامل شرکت ایرآسیا ، در صفحه اینستاگرامی خود روز گذشته اعلام کرد او و «کامارودین مرانون» رئیس اجرایی این شرکت «در این مدت که فعالیت‌های شرکت با اخلال روبرو گشته است حقوق دریافت نمی‌کنند» و سایر کارمندان در همه سمت‌ها «بین ۱۵ تا ۷۵ درصد بسته به موقعیت و سمتی که دارند قبول کرده‌اند کاهش موقت در حقوقشان اعمال شود تا تاثیر این رکود بر اقتصاد شرکت میان همه به اشتراک گذاشته شود.»

فرناندز در ادامه توضیح داد که این شرکت هوایی هیچ درآمدی در حال حاضر ندارد و ۹۶ درصد ناوگان آن زمین‌گیر شده است. او گفت «هنوز تعهدات مالی قابل توجهی در تامین سوخت و هزینه نمایندگان لیزینگ بر عهده این شرکت است.»

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، کشور‌های جهان مرز‌های خود را بر روی یکدیگر بستند که این امر سبب شد بیشتر پرواز‌ها لغو شود و زیان اقتصادی بزرگی به شرکت‌های هوایی در سراسر جهان وارد آید. شرکت ایرآسیا اعلام کرده است با وجود زیان اقتصادی بزرگ تمامی کارکنان خود را حفظ کرده و آن‌ها را برکنار نساخته است.

این شرکت در ابتکاری دیگر همچنین از مشتریان خود خواسته است پیشنهادات اعتباری آن را برای پرواز‌های آتی به جای بازپرداخت هزینه بلیت‌های لغو شده بپذیرند.

ایرآسیا از ماه مارس بیشتر پرواز‌های خود را به حالت تعلیق درآورد و اکثر هواپیما‌های خود را در مرکز کوالالامپور دست‌کم تا ۳۱ مه پارک کرده است.