۵۰۰ هزار دانشجوی چینی از طریق «استخدام آنلاین» استخدام شدند

تا کنون بیش از چهار هزار و ۷۰۰ شرکت بزرگ دولتی و خصوصی چین در این برنامه که به ابتکار رادیو و تلویزیون مرکزی و کمیته ملی دارایی چین تشکیل شده مشارکت کرده ‌اند و به طوری که بیش از ۵۰۰ هزار شغل مناسب برای دانشجویان بیش از ۳۰۰ دانشگاه چین ایجاد شده است.

اخبار بین الملل-به منظور حل مساله اشتغال کارجویان و استخدام نیروی انسانی مورد نیاز موسسات در شرایط شیوع کرونا، رادیو و تلویزیون مرکزی چین در آغاز ماه مارس در اپلیکیشن «یانگ شی پینگ» (Yangshiping) از برنامه "استخدام ملی بهاری" رونمایی کرد تا کنون بیش از ۴۷ میلیون نفر به صفحه اصلی این برنامه مراجعه کرده و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار رزومه از کارجویان دریافت شده است.

برای پشتیبانی از شهر ووهان هم که به خاطر شیوع کرونا دچار خسارات سنگینی شده است، یک برنامه ویژه استخدام آنلاین در این اپلیکیشن از ۲۵ فروردین راه اندازی خواهد شد و بیش از ۲۰۰ موسسه دولتی فرصت‌های شغلی خود را در اختیار کارجویان خواهند گذاشت.

شیوع کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی و تداوم آن تا کنون، باعث بیکار شدن میلیون ها نفر در سراسر جهان به ویژه چین شده است در این میان کسب و کارهای آنلاین که نیازی به حضور فیزیکی افراد ندارند تا حدی رشد کرده و مورد استقبال قرار گرفته است.