هنیه با نخست وزیر مراکش دربار معامله قرن گفتگو کرد

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با سعد الدین العثمانی، نخست وزیر مراکش در خصوص معامله قرن ، مساله قدس، الحاق اراضی کرانه باختری به اراضی اشغالی و نیز اوضاع فلسطینی‌ها در خارج به ویژه اوضاع نوار غزه در سایه شیوع کروناویروس گفتگو کرد.

اخبار بین الملل-هنیه در این تماس درخصوص تحولات خطرناک مساله قدس در سایه صحبت‌ها از نشست کمیته آمریکایی اسرائیلی پیراموان الحاق اراضی کرانه باختری طبق معامله قرن، گفتگو کرد.

هنیه به سیاست‌های یهودی سازی و شهرک‌سازی‌ها و نیز تحریم‌ دسته جمعی مردم فلسطین در قدس و بی توجهی به شهروندان به ویژه در زمینه درمانی در سایه شیوع کرونا اشاره کرد.

هنیه از العثمانی خواست تا پیامی را به محمد ششم، پادشاه مراکش به عنوان رئیس کمیته قدس بدهد تا اقدامات فوری و همکاری با تمامی طرف‌ها برای شناسایی ابعاد طرح آمریکایی اسرائیلی و بستن راه در مقابل جنایت الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی صورت بگیرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد که مردم فلسطین در جایگاه پایداری، مقاومت، دفاع از قدس و اراضی اشغال شده آن باقی می‌مانند.

هنیه درخصوص پیامدهای بحران شیوع کرونا و تاثیرات آن بر مردم فلسطین در هر مکانی که هستند به ویژه اوضاع در نوار غزه که بحران کرونا ویروس به بحران‌های موجود از جمله محاصره و کمبود امکانات بالاخص در زمینه درمانی افزوده شده است، گفتگو کرد.

وی بر لزوم ارائه کمک‌هایی از جمله دستگاه‌های تنفسی، کیت‌های آزمایش، داروهای لازم برای درمان بیماران مبتلا به این بیماری از ساکنان نوار غزه تاکید کرد.

هنیه به اوضاع مردم فلسطین در مناطق خارج از فلسطین و اردوگاه‌های آوارگان به ویژه در لبنان، سوریه و دیگر مناطق پرداخت و به وضعیت انسانی آنها در پی شیوع کرونا اشاره و بر لزوم ارائه کمک‌ها تا حد توان به آنها تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به مقدمه‌چینی‌ها با سازمان ملل که از طریق آن، کمک‌ها چه به داخل چه در خارج از اراضی اشغالی فرستاده می‌شود، اشاره کرد.

از سوی دیگر، العثمانی وعده داد که این اظهارات را به پادشاه این کشور انتقال دهد و تدابیر صادره در این خصوص چه در قدس یا غزه یا خارج از فلسطین را دنبال کند.

این مسئول مراکشی برای مردم فلسطین در سایه شیوع کرونا، آرزوی پایداری و مقاومت بیشتر را در مقابل اشغالگر اسرائیلی کرد و بر ایستادگی مراکش در کنار مردم فلسسطین تاکید نمود.