قرنطینه در اسپانیا تمدید می شود

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا یک روز قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای بازگشایی شرکت‌ها، اعلام کرد که هرگونه کاهش محدودیت‌های قرنطینه در کشور بستگی به میزان پیشرفت‌شان در مبارزه با ویروس کرونا خواهد داشت.

اخبار بین الملل-بر اساس آمار وزارت بهداشت، شمار قربانیان کرونا در اسپانیا در سه روز اخیر افزایش یافته و به ۶۱۹ تن رسیده است. تعداد موارد تأییدشده‌ی ابتلا به کرونا نیز با افزایش حدود ۲/۶ درصدی به ۱۶۶ هزار و ۱۹ نفر افزایش یافته است.

تمهیدات و اقدامات سخت‌گیرانه در اجرای قرنطینه به کاهش نرخ مرگ و میر در کشور کمک کرده است که در اوایل ماه آوریل به اوج خود رسیده بود. شمار جان‌باختگان جدید گزارش شده در روزهای اخیر نسبت به ۱۹ روز گذشته کاهش یافته است در حالی که تعداد مبتلایان گزارش شده تقریباً نسبت به یک هفته‌ی گذشته نصف شده است.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما هنوز از پیروزی در مبارزه علیه کرونا فاصله داریم، اما اولین قدم‌های تعیین‌کننده در مسیر رسیدن به پیروزی را قاطعانه برداشته‌ایم.

دولت اسپانیا قصد دارد از روز دوشنبه تا ۲۷ ماه مارس محدودیت‌های اعمال شده در قرنطینه به منظور جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا را کاهش دهد و به برخی از مشاغل که نمی‌توانند از راه دور کار کنند اعم از مشغل عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدی‌ها اجازه دهد که دوباره به فعالیت مشغول شوند تا نگرانی‌های اقتصادی را از بین ببرند.

کوئیم تورا، رهبر کاتالان‌های اسپانیا این تصمیم دولت برای شروع مجدد فعالیت‌های این بخش‌ها را، غیرمسئولانه و بی‌پروا توصیف کرد.

وی هم‌چنین در یک کنفرانس خبری گفت: «خطر شیوع مجدد و گسترش بیشتر این ویروس و قرنطینه‌ی شهر برای بار دوم بسیار زیاد است.»

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا به خبرنگاران گفته بود: تصمیم اتخاذشده توسط دولت برای راه‌اندازی مجدد برخی از بخش‌های اقتصادی پس از مشورت با کمیته متخصصان علمی صورت گرفته است و هرگونه اقدام بیشتر به آمار ویروس کرونا در کشور بستگی دارد. اگر این اتفاق بیفتد و آمار کرونا در کشور مجدد افزایش یابد، بگذارید خیلی واضح بگویم که ما محدودیت‌های قرنطینه را بیشتر و سختگیرانه‌تر خواهیم کرد.