دیدار نخست وزیر جدید عراق با گروه‌های سیاسی

دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد  دیروز یکشنبه با هدف تسریع در تشکیل دولت جدید در مدت زمان قانونی، برای بحث و گفت‌وگو درباره تحولات تشکیل دولت، تلاش‌ها برای مقابله با شیوع کرونا و ادامه همکاری و هماهنگی بین عراق و سازمان ملل، با جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق نشست برگزار کرد.

اخبار بین الملل-نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق در این نشست ضمن ابراز خرسندی از روند رایزنی‌ها برای تشکیل دولت، ابراز امیدواری کرد همگان در این زمینه همکاری کنند و دولت بتواند ضمن تأمین نیاز‌های شهروندان، به خواسته‌های قانونی آن‌ها پاسخ دهد.

از سوی دیگر، الکاظمی برای بحث و گفتگو درباره سازوکار تشکیل دولت جدید، با هیئتی به نمایندگی از ائتلاف الوطنیه تحت رهبری ایاد علاوی، سیاستمدار عراقی، نشست برگزار کرد.

این هیئت به ریاست کاظم الشمری، نماینده پارلمان عراق ، مواضع ائتلاف الوطنیه را مبنی بر اینکه نخست وزیر موظف به تشکیل دولت باید در زمینه انتخاب اعضای کابینه آزادی عمل داشته باشد و بدون اعمال فشار در زمینه حفظ سهیمه بندی عمل کند، به اطلاع الکاظمی رساند. این هیئت بر لزوم مشارکت تظاهرکنندگان مسالمت‌جو، اتحادیه‌ها و سندیکا‌ها در این دولت تاکید کرد.