کارزار انتخاباتی بایدن مورد حمایت سندرز

برنی سندرز روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با جو بایدن اعلام کرد: امروز من از همه آمریکایی‌ها اعم از دموکرات‌ها، مستقلان و خیلی از جمهوری خواهان می‌خواهم که گرد هم آیند و از کارزار انتخاباتی تو که مورد حمایت من است، پشتیبانی کنند.

اخبار بین الملل-وی ادامه داد: ما باید برای شکست دادن کسی که از نظر من خطرناکترین شخص در تاریخ مدرن این کشور است، متحد شویم. این رئیس جمهوری تمام مشاوره‌های مربوط به این بیماری همه‌گیر را نادیده گرفت.

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا اضافه کرد: او از قانون تولید دفاعی استفاده نکرد تا به موقع، ماسک، دستکش و دستگاه‌های تنفسی تولید کنند که مردم آمریکا امروز به آن نیاز دارند.

سندرز اظهار کرد: فهمیدم که او می‌خواهد دکتر آنتونی فاوچی را اخراج کند. باور نکردنی است. او هر روز صدای دانش بود و تلاش می کرد به مردم آمریکا شرایط را توضیح دهد. او تهدید کرد که او را اخراج می‌کند.

وی با بیان اینکه این رئیس جمهوری حتی قانون اساسی را نخوانده است، افزود: او باور دارد که برتر از قانون است. او رئیس جمهوری است که به طور مداوم دروغ می‌گوید. او نشان داده است که بسیار نژادپرست و جنسیت‌گرا است. او بیگانه‎هراس و انسان‎هراس است. اینها دلایلی است که باید به دوره ترامپ پایان داده شود.

این سناتور ایالت ورمونت که هفته گذشته از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد، خطاب به بایدن تاکید کرد: این دلایلی است که ما به حضور تو در کاخ سفید نیاز داریم. من هر کاری که بتوانم در این باره انجام خواهم داد تا این رویداد را ببینیم.

سندرز تصریح کرد: می‌دانم که بار سنگین مسئولیت اکنون بر شانه‌های توست و این مهم است که ما همه با یکدیگر نه فقط در این زمان بلکه برای آینده کشور کار کنیم. به این منظور بسیار خرسندم که اعضای ستاد تو و اعضای ستاد من با هم کار می‌کنند.

جو بایدن هم در این گفت‌وگو با تشکر از حمایت سندرز گفت ما به تو نه تنها برای پیروزی در انتخابات بلکه در دولت نیاز داریم.

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا در ۲۰ فروردین به دنبال اعلام رسمی سندرز برای انصراف از رقابت‌های انتخاباتی هم در بیانیه‌ای اظهار کرد: برنی در سیاست، کاری نادر انجام داده است. او فقط یک کارزار سیاسی را اجرا نکرده است. او جنبشی ایجاد کرده است و اشتباه نکنید، معتقدم که این حرکتی است که امروز به اندازه دیروز قدرتمند است. این یک چیز خوب برای ملت و آینده ما است.

بایدن با تاکید بر اینکه «سناتور سندرز و حامیانش گفت‌وگو در آمریکا را تغییر داده‌اند»، گفت: موضوعاتی چون نابرابری درآمدی، مراقبت‌های بهداشتی جهانی، تغییر اوضاع، دانشگاه رایگان، رهایی دانشجویان از بدهی خردکننده وام‌های دانشجویی که مورد توجه اندکی قرار گرفته‌اند، یا امید کمی برای آن بود، اکنون در مرکز بحث سیاسی قرار دارند.

داوطلب ریاست جمهوری آمریکا خطاب به سندرز و همسرش گفت: ما می‌دانیم این (تصمیم) چقدر سخت است. شما منفعت ملت و لزوم شکست دونالد ترامپ را بیش از هر چیز دیگری قرار داده‌اید و برای آن سپاسگزاریم. ما همچنین می‌خواهیم بدانید: من نماینده شما خواهم بود. صدای شما از طریق من شنیده می‌شود. همان‌طور که می گویید: من نه، ما.

بایدن افزود: به هواداران شما نیز همین تعهد را می‌دهم؛ من شما را می بینم، شما را می شنوم و فوریت آنچه را که ما باید در این کشور انجام دهیم را می‌فهمم. امیدوارم به ما ملحق شوید. پیشاپیش به شما خوشامد می‌گویم و به شما نیاز داریم.

وی تاکید کرد: با هم دونالد ترامپ را شکست خواهیم داد و هنگامی که ما این کار را می‌کنیم، نه تنها کار سختی را برای بازسازی این ملت انجام خواهیم داد بلکه آن را دگرگون خواهیم کرد.

در رقابت‌های انتخاباتی مقدماتی دموکرات‌ها، تعداد نمایندگان متعهد جو بایدن برای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها به یکهزار و ۲۱۷ نفر رسید در حالی که تعداد دلیگیت‌های سندرز با اختلافی حدود ۳۰۰ نفری  در عدد ۹۱۴ ایستاد.