بن سلمان شهروند سعودی را برای احداث شهر رویائی خود کشت+تصاویر

احداث شهر رؤیایی محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی باز هم خبرساز شد؛ به گونه‌ای که رسانه‌ها از کشته شدن یکی از سکنه محلی خبر دادند.

خبرگزاری «شهاب» فلسطین صبح امروز سه‌شنبه، از کشته شدن یک نفر از شهروندان سعودی در این منطقه خبر داد.

شهاب تأکید کرد که این شهروند سعودی حاضر نشده است منزل خود را برای پروژه احداث ابرشهر « نئوم » تخلیه کند. نیروهای امنیتی سعودی نیز وقتی با این مسئله مواجه می‌شوند، خانه این شهروند را گلوله‌باران کردند و خودش را به ضرب گلوله کشتند.

تصاویر زیر، مربوط به منزل این شهروند سعودی است که هدف اصابت صدها گلوله قرار گرفته و تخریب شده است.


منزل شهروند سعودی

 


منزل شهروند سعودی

 


منزل شهروند سعودی

 

بن سلمان اواسط سال ۱۳۹۶ از آغاز طرحی «رؤیاپردازانه» برای ساخت یک شهر جدید نوین در شمال غرب عربستان خبر داد. ارزش این شهر نیم تریلیون دلار است که شامل بخش‌هایی از اردن و مصر نیز می‌شود. شهر مذکور قرار است در مساحت ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی احداث شود. البته کارشناسان نزدیک به ولی‌عهد سعودی تأکید دارند که مرحله نخست این طرح در سال ۲۰۲۵ آماده خواهد شد.

در پی اعلام رسمی طرح ساخت شهری مدرن در شمال غربی عربستان سعودی از سوی بن سلمان، مشخص شده تعداد زیادی از کمپانی‌های اسرائیلی در مذاکرات برای شرکت در این طرح ۵۰۰ میلیارد دلاری حاضر هستند (جزئیات بیشتر).

از جمله ویژگی‌های پروژه نئوم که ریاض اعلام کرده، اشراف آن بر ساحل دریای سرخ است که شریان اقتصادی مهمی به شمار می‌رود و ده درصد از مسیر عبور و مرور تجارت جهانی از آن می‌گذرد.

این منطقه، قاره‌های آسیا، اروپا و آسیا را به هم پیوند می‌دهد؛ به گونه‌ای که 70 درصد از ساکنان جهان می‌توانند خود را نهایت ظرف هشت ساعت بدان برسانند.

پروژه نئوم مشتمل بر همکاری مصر و اردن با عربستان سعودی خواهد  بود و اولین منطقه خصوصی است که میان این سه کشور امتداد دارد.