گروهی از معارضان به ارتش سوریه پیوستند

رسانه‌های سوری گزارش دادند با حمایت نیرو‌های دولتی سوریه و رسانه ها، نیرو‌های دولتی سوریه موفق شدند به گروهی از معارضان سوری کمک کرده تا با هماهنگی انها، از منطقه التنف خارج شوند و به نیرو‌های دولتی بپیوندند.

اخبار بین الملل- مأمون الحمید، عضو دفتر رسانه‌ای «جیش المغاویر»، وابسته به معارضان سوریه اعلام کرد این گروه جدا شده از معارضان، از نیرو‌های گروه «جیش العشائر» بودند که پیش از تسلط ارتش سوریه به منطقه درعا، در آنجا فعالیت می‌کردند.

وی همچنین تأکید کرد این افراد روز گذشته و در حالی که با خودروهایشان بسوی مناطق دولتی سوریه در حرکت بودند، از سوی مناطق دیدبانی جیش المغاویر رصد شدند و درگیری‌هایی نیز میان آن‌ها صورت گرفت. به گفته آنها، ۸ نفر از آن افراد توانستند خود را به مناطق دولتی سوریه برسانند.

شماری از ناظران و تحلیلگران در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این خبر گفته‌اند که این مسأله، نمایانگر وضعیت اعتماد گروه‌های مسلح به آمریکا در سوریه است.

پایگاه التنف متعلق به نظامیان آمریکایی، یکی از مهم‌ترین مراکز در سوریه است که نیرو‌های تروریستی در آنجا مورد آموزش قرار می‌گیرند. در جریان حمله سال گذشته عناصر داعش به استان السویداء در جنوب سوریه نیز بسیاری از کارشناسان تأکید کردند که حمله داعش با همکاری و هماهنگی عناصر آمریکایی حاضر در التنف صورت گرفته بود.