قطع کمک مالی آمریکا  به سازمان جهانی بهداشت هیچ توجیهی ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم آمریکا برای توقف کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت عمیقا ابراز تاسف و تصریح کرد که این حرکت در حالی که به تلاش آنها بیش از گذشته برای مهار و تسکین همه‌گیری کرونا نیاز است، هیچ توجیهی ندارد.

اخبار بین الملل-«جوسپ بورل» با انتشار پیامی در توئیتر تصریح کرد که تنها از طریق تجمیع نیروها می توان از این بحران که هیچ مرزی را نمی‌شناسد عبور کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه جهان درگیر همه‌گیری ویروس کرونا است، قصور مدیریتی خود را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرد و گفت در حال بررسی متوقف کردن تامین بودجه این سازمان جهانی است.

دونالد ترامپ عصر سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره آخرین وضعیت کرونا در ایالت متحده که این روزها بدترین شرایط را در سطح جهانی دارد، مطرح کرد و سازمان جهانی بهداشت را به خاطر انتقاد از تصمیم این کشور برای ممنوعیت سفر از چین مورد سرزنش قرار داد.

وی هفته گذشته اعلام کرده بود این سازمان «چین محور» شده است در حالی که بودجه واریزی آمریکا به این سازمان، حدود ۱۰ برابر چین است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در حال بررسی عملکرد سازمان جهانی بهداشت است، گفت ممکن است به خاطر سوء مدیریت و سرپوش گذاشتن بر گسترش این ویروس، تامین بودجه آن را متوقف کند.

آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در آمریکا به سرعت در حال افزایش است و تاکنون ۲۶ هزار و ۶۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.