مایکل کوهن آزاد می شود

«مایکل کوهن»، وکیل شخصی و سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی شیوع غیرقابل کنترل ویروس کرونا در این کشور، از زندان آزاد می‌شود.

اخبار بین الملل -کوهن زمانی متحد سرسخت و رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود، اما سال گذشته در جریان پرونده «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، به دلیل جرائم مالی در ستاد انتخاباتی ترامپ و همچنین دروغ به کنگره به سه سال حبس در زندان فدرال نیویورک محکوم شد. او همچنین در جریان این پرونده به افشاگری درباره برخی اقدامات ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ پرداخت.

کوهن پیش از آزادی موقت از زندان، ۱۴ روز را در کمپ قرنطینه زندان سپری کرده و قرار است تا پایان شیوع کرونا خارج از زندان به سر ببرد. محکومیت او در نوامبر سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد.

«راجر آدلر»، وکیل کوهن عصر دیروز پنجشنبه گفت آزادی وی هنوز توسط اداره زندان‌های فدرال نهایی نشده، ولی او با گذراندن دوره قرنطینه آماده آزادی مشروط است.

ماه گذشته، «ویلیام پائولی»، قاضی دادگاه ناحیه‌ای آمریکا درخواست وکیل کوهن را که خواستار آزادی زودهنگام او شده بود، رد کرد. از آن زمان تاکنون، ۱۴ زندانی و هفت کارمند در مجتمع زندان که او در آنجا مشغول خدمت هستند، به کرونا مبتلا شده اند.

کوهن یکی از چندین چهره مشهور سیاسی است که درخواست آزادی اولیه را پس از شیوع ویروس کرونا داده بود. «مایکل آوناتی»، وکیل دادگستری هم که شکایت «استورمی دانیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن علیه ترامپ را پیگیری می‌کرد، اخیرا به دستور یک قاضی فدرال کالیفرنیا به طور موقت آزاد شد. آوناتی که زمانی به عنوان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری انتخاب شده بود، در ماه فوریه به جرم تلاش برای اخاذی ۲۵ میلیون دلار از غول تولید لباس ورزشی «نایک»، محکوم شد.

ویروس کرونا که از اواخر ماه دسامبر در ووهان چین شیوع یافته است تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر را گرفته است. این ویروس در آمریکا بیش از ۶۷۰ هزار نفر را مبتلا کرده و حدود ۳۵ هزار کشته برجای گذاشته است.