تلاش جو بایدن برای انتقال قدرت

هیل، جو بایدن، معاون رئیس جمهور در دوره باراک اوباما و از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد در حال جمع آوری یک تیم انتقال قدرت در کاخ سفید است تا بتواند در صورت شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، به شکل سریع افراد جدید را بکار گرفته و سازماندهی کند.

اخبار بین الملل -بایدن در نشستی که به منظورجمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی اش ترتیب داده شده بود، اعلام کرد اندکی پس از پیروزی‌های اولیه در اوایل مارس و در سه شنبه بزرگ، کار جمع آوری یک تیم انتقالی را کلید زده است.

جو بایدن گفت: من به شما قول می‌دهم که این کار آغاز شده است. این، کاری جسورانه به نظر می‌رسد. من نمی‌خواهم به شما بگویم ما از ماه گذشته به فکر این مسأله افتاده ایم؛ چرا که به نظر می‌رسد این مسأله قطعی است و من نامزد (اصلی حزب دموکرات) خواهم بود.

جو بایدن البته هیچ نشانه‌ای از اینکه چه افرادی در تیم انتقال حضور خواهند داشت و یا چه افرادی را برای سمت‌های ارشد در دولت احتمالی اش بکار خواهد گرفت، سخنی به میان نیاورد.

با این وجود، بایدن اعلام کرد در حال بررسی ترفیع برخی سمت‌ها در کاخ سفید به سطح کابینه است. این داوطلب نامزدی از حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین گفت حضور برخی جمهوری خواهان را برای شماری از پست‌های ارشد در دولتش مورد بررسی قرار خواهد داد.

گفتنی است در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، تیم انتقال قدرت در کاخ سفید نقش راهنمایی در انتخاب اعضای کابینه را بر عهده خواهد داشت.