کرونا و رکود بزرگ اقتصادی در جهان

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، در اظهاراتی از رکود بزرگ اقتصادی در جهان خبر داد و افزود: در پاسخ به شیوع کرونا گروه بانک جهانی اقدامات سریع و گسترده در نظر گرفته است. من معتقدم و می‌خواهم که اقدامات به موفقیت برسند. این موضوع سبب ایجاد برنامه‌های کمک اضطراری در بیش از ۱۰۰ کشور جهان تا پایان ماه آوریل می‌شود. هم اکنون ۶۴ کشور تحت این برنامه هستند و تا پایان ماه آوریل امیدوارم که از ۱۰۰ کشور عبور کند.

اخبار بین الملل-رئیس بانک جهانی افزود:در جلسه بهار که این هفته داشتیم در زمانی برگزار شد که ویروس کرونا به شدت شیوع پیدا کرده است. این موضوع سبب آسیب‌های اقتصادی گسترده شده است. این موضوع پس از یک دهه پیشرفت اقتصادی جهان در رابطه با کاهش فقر را تهدید می‌کند. ما انتظار یک رکود بزرگ جهانی را داریم. پیش‌بینی ما این است که این رکورد اقتصادی بزرگتر از رکود اقتصادی دهه ۱۹۲۰ باشد.

مالپاس در ادامه اضافه کرد: ما در رابطه با کشور‌های فقیر با تمام قدرت کار می‌کنیم. با شیوع ویروس شاهد کاهش عرضه مواد غذایی در فروشگاه‌ها هستیم. این موضوعی بسیار مهم در بسیاری از کشور‌ها است. ما همچنین شاهد بحران حمله ملخ‌ها در شرق آفریقا هستیم. این موضوع امنیت مواد غذایی را تهدید می‌کند. این بحران همچنین امکانات لجستیک را تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع همچنین سبب از دست رفتن فرصت‌های شغلی شده است. این موضوع همچنین توانایی مردم برای خرید غذا را تحت تاثیر خود قرار داده است. ما شاهد بحران در تامین مواد غذایی و در بخش توزیع هستیم.