آمار کرونا در چین، کره جنوبی و ژاپن

کمیسیون ملی بهداشت چین آبا ارائه آمار تازه‌ای از شمار مبتلایان بیماری کووید-۱۹ در این کشور خبر داد که طی یک روز گذشته ۲۷ مورد جدید ابتلا ثبت شد که ۱۷ تن از مبتلایان جدید، از خارج از کشور وارد چین شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، طبق اعلام این نهاد دولتی چین، شمار کلی مبتلایان به کرونا در چین طبق آمار رسمی اکنون به ۸۲۷۱۹ نفر رسیده که از این تعداد ۷۷۰۲۹ مبتلا بهبود یافته‌اند.

بنا بر اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین، تعداد جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به ۴۶۳۲ نفر رسیده است.

منابع رسانه‌ای از ادامه روند افزایش میزان ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن به ویژه در توکیو پایتخت ژاپن خبر می‌دهند.

در حالی که شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن اخیرا در سراسر کشور وضع اضطراری برای مقابله با کرونا اعلام کرده است، او در کنفرانس خبری روز جمعه (دیروز) از افزایش ایجاد مراکز تست گیری خبر داد.

وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن امروز شنبه اعلام کرد که طی یک روز گذشته ۵۵۶ مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت شده و رقم کلی مبتلایان به ۹۷۹۵ رسیده است.

رسانه‌ها با احتساب ۷۱۲ سرنشین یک کشتی که پیشتر در نزدیکی توکیو لنگر انداخته و ابتلای سرنشینانش به کرونا تایید شد، خبر دادند که شمار کل مبتلایان در ژاپن ۱۰۵۰۷ نفر است.

وضعیت شیوع کرونا در توکیو وخیم تر از دیگر مناطق ژاپن گزارش شده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۱ مورد ابتلای جدید ثبت شده است تا شمار کل مبتلایان پایتخت به ۲۷۹۶ نفر برسد.

به گفته مقام‌ها و رسانه‌های ژاپنی ویروس کرونا در این کشور تا کنون ۲۰۷ کشته بر جای گذاشته است.

از کره جنوبی هم خبر رسیده که روند کاهش ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشور ادامه دارد.

بنا بر اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا صورت گرفته که این تعداد کمترین ابتلای روزانه کمترین میزان از ۲۰ فوریه تا کنون بوده است.

بنا بر اعلام مقامهای کره جنوبی، شمار مبتلایان به کرونا به ۱۰۶۵۳ و تعداد فوت شدگان به ۲۳۲ نفر افزایش یافت و منشا حداقل ۹۹۳ مورد ابتلا در این کشور، از خارج بوده است.