اظهارات تازه الکاظمی درباره روند تشکیل کابینه عراق

 «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه‌ عراق در باره پشت سر گذاشتن موانع تشکیل دولت جدید در این کشور ابراز امیدواری کرد.

اخبار بین الملل- کاظمی امروز شنبه در حساب توییتری خود نوشت که «مشورت‌ها با نیروهای سیاسی در فضای دوستانه ادامه دارد ... ما تلاش می‌کنیم موانع [تأخیر در تشکیل دولت] را بر اساس گفت‌وگوهای مثبت پشت‌سر بگذاریم».

نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در عراق در ادامه گفت که «ما تیم دولتی پاک‌دست و توانمندی می‌خواهیم که بتواند با بحران‌های [موجود در عراق] مقابله کند و کشور را به سمت موفقیت و تحقق مطالبه‌های مردم سوق دهد».

از مهر ماه سال گذشته عراق با آغاز تظاهرات مردمی علیه دولت و به تبع آن استعفای دولت عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور، مقامات عراق با مشکلات عدیده‌ای مانند تحقق مطالبات مردمی مانند ایجاد دولت تکنوکرات و ضد فساد، خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی‌ها و بحران مقابله با کرونا مواجه هستند.

مصطفی الکاظمی بعد از اینکه «محمد توفیق العلاوی» و «عدنان الزُرفی» موفق به تشکیل کابینه نشدند، از سوی «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق مأمور تشکیل کابینه شد. عمده احزاب سیاسی عراق از نخست‌وزیری کاظمی حمایت کردند.