برخورد با مفسدین نیاز به شجاعت دارد

«حاکم الزاملی» رئیس سابق کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه از دخالت برخی فرماندهان امنیتی در پرونده‌های فساد و دخالت در آزادی متهمان به عملیات تروریستی و خطرناک در ازای دریافت مبالغ مالی خبر داد.

اخبار بین الملل- الزاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العربی الجدید گفت:  «افسران و فرماندهان از دستگاه‌های امنیتی رسمی  عراق به دلیل دخالت در پرونده‌های فساد از جمله قاچاق مواد مخدر و درجه دادن به برخی افسران عراقی در ازای پرداخت رشوه‌های میلیونی و همچنین به دلیل آزاد کردن تروریست‌هایی در ازای دریافت پول حالا به جرگه ثروتمندان عراقی ملحق شده‌اند».

الزاملی با بیان اینکه  عملکرد دستگاه امنیتی در عراق بر کار دیگر وزارتخانه‌ها و زندگی اجتماعی مردم هم تاثیرگذار است، گفت:« برخورد با مفسدین در بخش‌های امنیتی و نظامی نیاز به شجاعت و تصمیم جدی دارد به خصوص که بسیار از افسران با احزاب و جریان‌های سیاسی با نفوذ در کشور در ارتباط هستند».

این مقام سابق عراقی تصریح کرد: «پرونده امنیتی انباشته از فساد و سوء استفاده از پست‌ها و  موارد زیادی اختلاس در قراردادهای تسلیحاتی، اطلاعاتی و تجهیزاتی است و وظیفه و ماموریت نخست وزیر جدید تجدید نظر و ارزیابی فرماندهان و مسئولان امنیتی از طریق پیگرد آنهاست، زیرا اصلاح در عراق از اصلاح در نهاد امنیتی شروع می‌شود».