ترامپ در تاریخ آمریکا رکورد زد

«خالد صفوری» مشاور سیاسی و کارشناس سیاسی عرب در واشنگتن در مورد اظهارات خشونت‌طلبانه اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و حمایت از اعتراضات مسلحانه به قرنطینه در این کشور، گفت: ترامپ در مسیر اختلافات خود با دموکرات‌ها به پایین‌ترین سطح سقوط کرده است.

اخبار بین الملل-وی افزود: ترامپ به شیوه‌ای بی‌سابقه در تاریخ آمریکا رفتار می‌کند. نظام سیاسی آمریکا در صورت پیروز نشدن دوباره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، به روال خود باز خواهد گشت.

این کارشناس اعلام کرد: حمله به اقلیت‌ها در دوره ترامپ افزایش یافته است. مشکل اصلی ترامپ با مستقل‌ها خواهد بود در صورتی که به آنان ثابت شود تصمیمات او دلیل افزایش تلفات کرونا در آمریکا بوده است.

پیش از این نیز، سناتور کریس مورفی، نماینده کنگره آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «اجازه بدهید که این موضوع را عادی ندانیم. رئیس‌جمهور آمریکا شهروندان را به شورش مسلحانه تشویق می‌کند. او این توئیت را یک روز پس از نمایش هوادارانش با اسلحه‌های تهاجمی در برابر یکی از کنگره‌های محلی در یکی از پایتخت‌های ایالتی منتشر کرد. آیا او می‌داند چه کاری انجام می‌دهد؟»

کریس مورفی نوشت: «گروه‌های مسلحی از شهروندان در خارج از کنگره محلی یکی از پایتخت‌های ایالتی که توسط مخالفان سیاسی رئیس‌جمهور اداره می‌شوند، جمع می‌شوند و او از آن‌ها می‌خواهد و آن‌ها را ترغیب می‌کند که ایالت خود را آزاد کنند.»

سناتور مورفی اعلام کرد: «ما درباره آنچه که ترامپ هنگام روبه‌رو شدن با بحران انجام می‌دهد، نگران هستیم. به صراحت بگویم که پاسخ طرفداران وی بدتر از هر چیزی خواهد بود که تصورش کنید.»