ترامپ: با کیم جونگ اون خوب کنار می‌آیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت که روابط وی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «خوب» است و اینکه واشنگتن قبل از شیوع ویروس کرونا رابطه خوبی با چین داشته است.

اخبار بین الملل-ترامپ در نشست ویژه کرونا در کاخ سفید گفت: اخیراً از او [کیم جونگ اون] یادداشت خوبی دریافت کردم، این یک یادداشت خوب بود، فکر می‌کنم با هم خوب کنار می‌آییم.

او همچنین اظهار داشت اگر او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز نشده بود، این کشور با کره شمالی وارد جنگ می‌شد و اکنون در حال جنگ بود و باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا نتوانست چنین ارتباطی با کره شمالی برقرار کند.

در ماه مارس، دونالد ترامپ نامه‌ای به رهبر کره شمالی ارسال کرد و تمایل خود را برای همکاری با پیونگ یانگ در زمینه شیوع کرونا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: ترامپ: شمار قربانیان ویروس کرونا در چین از آمریکا بیشتر است/ ایران مملو از طاعون است!

ترامپ درباره شیوع کرونا در چین نیز گفته است هنوز مشخص نیست شیوع کرونا در ووهان چین از کنترل خارج شده یا عمدی در این کار بوده است. وی افزود: روابط ما با چین خوب بود تا زمانی که آن‌ها این کار را کردند.

رئیس جمهور آمریکا سپس چین را به دروغگویی درباره شمار جانباختگان کرونا در این کشور متهم کرد و ادعا کرد: شمار قربانیان ویروس کرونا در چین از آمریکا بالاتر است. این کشور در جایگاه نخست جهان از منظر شمار قربانیان ویروس کرونا قرار دارد! این ویروس می‌توانست در چین کنترل شود، اما جهان به دلیل ناتوانی آن‌ها در حال زجر کشیدن است. چین باید درباره اینکه چرا آمار واقعی قربانیان ویروس کرونا را اعلام نکرده پاسخگو باشد.

در حال حاضر، آمریکا با بیش از ۷۰۰ هزار مبتلا و ۳۷ هزار قربانی، در جایگاه اولین مبتلایان و جان باختگان کرونا در جهان قرار دارد.