تاکید روسیه بر حمایت  سازمان جهانی بهداشت

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد جامعه بین المللی باید به حمایت خود از تلاش‌های سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹ ادامه دهد.

اخبار بین الملل- وزیر بهداشت روسیه روز یکشنبه در ویدئو کنفرانس وزاری بهداشت گروه بیست گفت: اول ما باید از تلاش‌های سازمان جهانی بهداشت حمایت کنیم. دوم اینکه امروز ما باید به لزوم بهبود مکانسیم واکنش جهانی برای مقابله با چالش‌های ناشی از این بیماری بیاندیشیم. سومین اینکه مسئله جهانی دسترسی و تأمین تجهیزات پزشکی از جمله مکانیسم‌های نظارتی و رویه‌های کنترل کیفیت است.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، روز شنبه اعلام کرد در این برهه مهم که جهان با شیوع ویروس کرونا مقابله می‌کند، حمایت از سازمان جهانی بهداشت و مدیر کل آن به معنی حمایت از فلسفه و اصل چندجانبه‌گرایی است.

مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ بار‌ها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آن‌ها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان جهانی بهداشت را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور به قطع کمک مالی تهدید کرد.

پیش‌تر خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید مدعی شده اند چین در خصوص آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این ویروس پنهان کاری می‌کند. بر این اساس، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که آمار مبتلایان و مرگ ومیر در چین از روی عمد، ناقص اعلام شده و دو تن از این مقام‌ها ادعا کردند که آمار دولت پکن جعلی است.