بایدن در چند قدمی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رقابت‌های مقدماتی انتخابی نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا، در ایالت وایومینگ پیروز شد.

اخبار بین الملل-رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری ویروس کرونا مدت دو هفته به تعویق افتاده بود. این نتایج دو هفته پس از کناره گیری برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت، از رقابت‌های انتخابی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

علاوه بر بایدن همچنان دو نامزد دیگر از حزب دموکرات در رقابت‌های اولیه انتخاباتی این حزب حضور دارند. هر چند انتخاب بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امسال بسیار محتمل شده است. 

معاون رئیس‌جمهور در دوره باراک اوباما و از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد در حال جمع آوری یک تیم انتقال قدرت در کاخ سفید است تا بتواند در صورت شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، به شکل سریع افراد جدید را بکار گرفته و سازماندهی کند.

بایدن در نشستی که به منظورجمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی‌اش ترتیب داده شده بود، اعلام کرد اندکی پس از پیروزی‌های اولیه در اوایل مارس و در سه شنبه بزرگ، کار جمع آوری یک تیم انتقالی را کلید زده است.