دلیل حذف میت رامنی از زبان ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تعمدا سناتور میت رامنی، نماینده ایالت یوتا، را به خاطر کینه از کارگروه ویژه بازگشایی اقتصاد کنار گذاشته است.

اخبار بین الملل- دونالد ترامپ اذعان کرد این موضوع نشان‌دهنده آن است که من هنوز کینه سناتور رامنی را به دلیل رای مثبت او به استیضاح در دل دارم. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا محرومیت میت رامنی از کارگروه اقتصادی کاخ سفید نشان دهنده آن است که رئیس جمهور از او (رامنی) کینه دارد؟ گفت بله اینطور است.

گفتنی است کاخ سفید از گنجاندن سناتور میت رامنی، نماینده ایالت یوتا در کارگروه ویژه بازگشایی اقتصاد خودداری کرد. کاخ سفید روز پنجشنبه فهرستی با عنوان گروه بازگشایی دوباره آمریکا منتشر کرد که شامل ۷۰ سناتور می‌شدند که ۵۲ سناتور جمهوری خواه هم‌حزبی رامنی در سنا نیز در آن قرار داشتند. سناتور میت رامنی تنها سناتور جمهوری‌خواهی است که در کارگروه ویژه بازگشایی اقتصاد حضور ندارد.

رامنی تنها سناتور جمهوری خواهی است که اوایل امسال به یکی از بند‌های استیضاح ترامپ، سوء استفاده از قدرت، در جریان بررسی آن در سنا رای مثبت داد. اما دشمنی ترامپ و رامنی به سال‌ها قبل بر می‌گردد. رامنی از منتقدان جدی ترامپ در زمان انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ نیز طی این سال‌ها رامنی را از حملات لفظی خود بی نصیب نگذاشته و او را یکی از بدترین اعضای حزب جمهوری خواه در تاریخ دانسته است.

علاوه بر رامنی، نام برخی از منتقدان سرسخت سیاست‌های ترامپ از حزب دموکرات، در فهرست کارگروه ویژه بازگشایی اقتصاد آمریکا به چشم نمی‌خورد. الیزابت وارن و برنی سندرز، که هر دو برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اقدام کرده بودند، از جمله نمایندگان دموکرات هستند که نام آن‌ها در فهرست منتشره از سوی کاخ سفید قرار ندارد.