هلاکت ۱۰ تن از عناصر تروریستی داعش در شمال پایتخت عراق

سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) روز دوشنبه از کشته شدن ۱۰ تن از عناصر تروریستی داعش در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد؛ پایتخت عراق خبر داد.

اخبار بین الملل-رسانه‌ الحشد الشعبی در بیانیه‌ای که در اختیار تارنمای "المعلومه" قرار گرفته است، اعلام کرد، دستگاه اطلاعات الحشد الشعبی و تیپ ۳۵ عراق با همکاری و هماهنگی با نیروی هوایی عراق و آژانس اطلاعاتی این کشور توانستند مهمانی مهم تروریست‌های داعش را در منطقه "الزلایه" در استان صلاح الدین را نابود کنند.

این بیانیه می‌افزاید: محل میهمانی در جریان دستگیری یکی از سرکردگان داعشی که از اتباع خارجی بود، لو رفت.

این سرکرده داعشی در جریان بازجویی، به محل مهمانی و حضور تروریست‌ها اعتراف کرده بود.

پس از اعتراف این سرکرده داعشی، دستگاه اطلاعاتی الحشدالشعبی با همکاری آژانس اطلاعاتی عراق و نیروهای هوایی این کشور محل میهمانی داعشی‌ها و عناصر آن به طور کامل نابود کردند.

الحشدالشعبی دیروز (یکشنبه) نیز در جنوب شرق استان «صلاح‌الدین» برای تعقیب و سرکوب عناصر داعش دست به عملیات امنیتی زده بود.

همچنین یک مقام امنیتی در استان الانبار درغرب عراق امروز (دوشنبه) از کشف انبار سلاح و مواد منفجره متعلق به تروریست‌های داعشی در شرق شهر فلوجه خبر داده بود.ه بود.

همزمان با کشته شدن عناصر تررویستی در شمال عراق، نیروهای «الحشدالشعبی» از صبح امروز (دوشنبه) عملیات جدید امنیتی برای تعقیب و سرکوب عناصر گروه تروریستی «داعش» در استان «دیاله» در شمال شرق عراق، آغاز کردند.

نیروهای عراقی به خصوص الحشدالشعبی در هفته‌های اخیر به دنبال شیوع «ویروس کرونا» و افزایش تحرکات هسته‌های خفته داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در عراق عملیات نظامی خود را افزایش داده‌اند.