برخی از اروپایی ها چالش تخریب دکل‌ شبکه 5G  را آغاز کردند!

تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های مدار بسته در یک مجموعه تجاری، مردی با کلاه سیاه را نشان می‌دهد که از دکل شبکه 5G بالا رفته و محتویات یک ظرف سفید را در بخش سلولی و پردازش داده‌های دکل می‌ریزد. او سپس به سرعت به سمت خودروی خود می‌رود و لحظاتی بعد شعله‌های آتش دکل را فرا می‌گیرد.

اخبار بین الملل-چنین صحنه‌ای ابتدا در انگلیس رخ داد؛ با این دلیل که شیوع ویروس کرونا در پی راه اندازی شبکه 5G در جهان رخ داده است. اعتقادات عامه و نظریه‌های توطئه مبنی بر این است که ارتباطات بی سیم مدت‌ها تهدیدی برای جوامع و افراد بوده است و نسل پنجم آن موجب تقویت ویروس‌های جدید مانند کرونا شده است.

آتش زدن دکل‌های 5G طی هفته‌های اخیر ده‌ها بار در اروپا تکرار شده است و این تئوری توطئه مورد توجه بسیاری از شهروندان اروپایی که بیشترین آمار جانباختگان کرونا در جهان را داشته اند، قرار گرفته است.

در هفته‌های گذشته پس از مطرح شدن این تئوری توطئه و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، ده‌ها تن از مردم انگلیس به دکل‌های 5G حمله کردند و آن‌ها را به آتش کشیدند. این رویه همچنان در انگلیس ادامه دارد.

از آغاز ماه آوریل تا کنون ۵۰ گزارش آتش زدن برج‌های 5G و تجهیزات وابسته به آن در سراسر انگلیس ثبت شده است. همچنین ۸۰ مورد گزارش سوءقصد به جان مهندسان مخابرات ثبت شده است.

چنین حملاتی در آمریکا، هلند، ایرلند، قبرس و بلژیک نیز رخ داده است که در این میان عده‌ای نیز بازداشت شده اند.