شکایت دولت منصور هادی از نیروهای اماراتی به این کشور اروپایی

«محمد الحضرمی»، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، شورای انتقالی جنوب که شبه‌نظامیانی تحت حمایت امارات هستند را به پیمان شکنی متهم و از آن‌ها به دولت آلمان شکایت کرد.

اخبار بین الملل- الحضرمی در تماس تلفنی با «نیلز انین» وزیر مشاور در امور خارجه آلمان اعلام کرد: «شورای انتقالی جنوب باید بداند که دوری میان رفتار و گفتار هیچ فایده‌ای ندارد و فقط به نفع حوثی‌ها و ایران تمام می‌شود».

وی افزود: «اجرای توافق ریاض امروز بیش از قبل ضروری است و شورای انتقالی باید سر عقل بیاید، سرپیچی را کنار گذارد و آنچه درباره آن توافق شده و به امضا رسیده بدون هیچ تردید و تعللی به اجرا گذارد».

وزیر خارجه دولت مستعفی که نیروهایش در صفوف ائتلاف سعودی همچنان در حال نبرد با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی هستند ادعا کرد که دولت فراری یمن همچنان خواهان صلح است.

او گفت که از درخواست دبیر کل سازمان ملل برای ایجاد آتش بس در یمن استقبال می‌کند و با طرح های فرستاده ویژه سازمان ملل تعامل مثبت دارد.

مقام آلمانی هم بر ادامه حمایت از دولت مستعفی منصور هادی و تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل برای آنچه تحقق صلح جامع و عادلانه برای بحران یمن خواند تاکید کرد، اما بر ضرورت توقف حملات ائتلاف سعودی و رفع محاصره یمن برای کمک به یمنی‌ها در شرایط همه گیری کرونا هیچ اشاره‌ای نکرده است.

منابع یمنی می‌گویند که در پی درگیری‌های شدید اخیر در جنوب یمن، نمایندگان دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب، یکشنبه شب در نشستی برای حل و فصل موضوع شرکت کردند اما پس از بی نتیجه ماندن این نشست، طرفین دوباره توافق ریاض را امضاء کردند؛ توافقی که در شش ماه گذشته هیچ تأثیری در توقف درگیری‌ها میان دو طرف نداشته است.

یک منبع نظامی در شهر عدن نیز گفت که ائتلاف سعودی به شورای انتقالی یک روز مهلت داده است تا از این شهر خارج شده و مناطق و مواضع خود را به نیروهای امنیتی دولت منصور هادی تحویل دهد.