ترامپ: آمار تلفات کرونا در آمریکا کمترین میزان در جهان است!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد نرخ مرگ و میر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این کشور کمترین میزان در جهان است!

اخبار بین الملل-ترامپ افزود: ما کمترین میزان نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان را داریم. من به مدت ۶۰ روز مهاجرت به خاک آمریکا را متوقف کردم. پس از اتمام این مدت نیز برای شرایط را ارزیابی خواهیم کرد. اقتصاد آمریکا نیازی به کارگر خارجی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ما باید به فعالیت‌های خود بازگردیم و کشور را بازگشایی کنیم. بزودی ۲۰ ایالت فعالیت‌های اقتصادی خود را از سرخواهند گرفت. هزینه های بی فایده زیادی برای دیگران کرده ایم. وقت آن رسیده است که در آمریکا سرمایه گذاری کنیم. 

رئیس جمهور آمریکا درباره شایعات پیرامون مریضی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت: امیدوارم حال وی خوب باشد!

ترامپ در راستای انتقادات سنگین خود از چین گفت: بیش از هر رئیس جمهور دیگری در آمریکا تدابیر قاطعانه علیه چین اتخاذ کردم و اگر لازم باشد به توافقات خود با این کشور پایان خواهیم داد.

ادعاهای ترامپ مبنی بر نرخ پایین تلفات آمریکا در مواجه با ویروس کرونا درحالی مطرح می شود که این کشور با فاصله بسیار زیاد در صدر کشورهای جهان از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار دارد. براساس جدیدترین آمار اعلام شده، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به رقم بی سابقه ۸۱۰ هزار تن رسید. از این میان، متاسفانه تاکنون ۴۴ هزار و ۵۰۰ بیمار جان خود را از دست داده اند. تنها در شبانه روز گذشته ۱۱۵۰ بیمار آمریکایی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته اند.

ترامپ همواره سازمان جهانی بهداشت را متهم به سهل انگاری در اطلاع رسانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در چین کرده و به این بهانه در صدد کاهش حمایت مالی خود از این سازمان است. به تازگی ترامپ به دلیل آنچه سیاست چین محور سازمان جهانی بهداشت خوانده است، حمایت مالی آمریکا از این سازمان را قطع کرده است. همچنین ترامپ چین را متهم کرده است که در روند اطلاع رسانی درباره شیوع ویروس کرونا پنهان کاری کرده و همین امر منجر به از کنترل خارج شدن این ویروس شده است.

دولت ترامپ در ابتدای شیوع این ویروس می‌کوشید آن را کم اهمیت جلوه دهد. با این حال، شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا ترامپ را بر آن داشت تا با فرافکنی به چین، رقبای سیاسی خود و حزب دموکرات حمله کند. به تازگی ترامپ نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل طرح استیضاح خود متهم به منحرف کردن روند مقابله با ویروس کرد.