۶۰ درصد آمریکایی‌ها مخالف اعتراضات ضد قرنطینه هستند

بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آمریکایی‌ها مخالف اعتراض علیه ماندن در خانه و سایر اقدامات مقابله با ویروس کرونا هستند.

اخبار بین الملل-به نوشته نیوزویک، این نظرسنجی توسط یاهو نیوز و سایت YouGov مشخص کرد که ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها مخالف اعتراضات برای پایان سریع فاصله گذاری اجتماعی و دستور در خانه ماندن برای مقابله با کروناویروس هستند.

همچنین کمتر از یک چهارم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی (۲۲ درصد) گفتند، از راهپیمایی‌ها برای از سرگیری فعالیت‌ها حمایت می‌کنند و ۱۸ درصد هم گفتند که مطمئن نیستند احساسشان در این باره چیست.

بر اساس نظرسنجی یاهو نیوز، اکثریت جمهوری خواهان نیز مخالف اعتراضات ضد قرنطینه هستند که در چندین ایالت آمریکا اجرایی شده است.

همچنین ۴۷ درصد از جمهوری خواهان نیز گفتند که درخواست اعتراضات را رد می‌کنند و ۳۶ درصد هم گفتند از این راهپیمایی‌ها حمایت می‌کنند.

تنها ۲۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به اینکه آیا موافق توئیت روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری برای "آزادی مینه سوتا" و "آزادی میشیگان" در بحبوحه ویروس کرونا هستند، یا خیر، گفتند که با آنچه که وی گفته، موافقند.

همچنین ۴۲ درصد نیز گفتند که با اظهارات ترامپ مخالف هستند و ۳۲ درصد هم گفتند که نمی‌دانند این سوال درباره چیست.

همچنین این نظرسنجی‌ها مشخص کرد که آمریکایی‌ها درباره بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی کشور در دوره بحران کرونا محتاط هستند.

حدود از هفت تن از ۱۰ نفر یعنی ۷۱ درصد گفتند که آمریکا باید فعالیت‌های اقتصادی را از سربگیرد، زمانیکه مقام‌های بهداشت عمومی بتوانند آزمایش کرونا را انجام داده و موارد جدید کرونا را رهگیری کنند. ۲۹ درصد هم گفتند که باید بلافاصله و برای مقابله با بحران اقتصادی فعالیت‌های تجاری از سر گرفته شود.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۱۷ تا ۱۹ آوریل سال جاری میلادی و با حضور بیش از ۱۵۰۰ بزرگسال آمریکایی انجام شد.