شکایت ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا از چین

ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا اعلام کرد قصد دارد شکایتی علیه چین به دلیل همه گیری ویروس کووید-۱۹ در این ایالت تنظیم کند.

اخبار بین الملل- لاین فیچ، دادستان کل ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد بسیاری از مردم این ایالت به دلیل پنهانکاری چین (درباره شیوع ویروس کرونا) متحمل شرایط دشوار شده اند.

دادستان می‌سی‌سی‌پی افزود آن‌ها نباید اجازه داشته باشند با مصونیت مجازات اقدام کنند. مردم می‌سی‌سی‌پی شایسته عدالت هستند و من در دادگاه آن را مطالبه خواهم کرد.

 این شکایت بر اساس قانون مصونیت خارجی، خواهان غرامت برای ساکنان ایالت می‌سی‌سی‌پی به دلیل شیوع کرونا شده است.

پیشتر نیز اریک اشمیت، دادستان کل ایالت میسوری شکایتی را علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا مطرح کرده بود.

مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها چین را به عدم همکاری با دیگر کشور‌ها و پنهانکاری در خصوص شمار جان‌باختگان ویروس کرونا متهم کرده اند. ترامپ نه تنها ویروس کرونا را یک ویروس «چینی» نامیده، بلکه به دفعات از چین به دلیل عدم ارائه اطلاعات و داده‌ها درباره کرونا انتقاد کرده است.

آمریکا به دلیل ناکارآمدی در مواجهه با شیوع ویروس کرونا دچار بحران جدی کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی شده است. این کشور با بیش از ۸۲۹ هزار مبتلا به ویروس کرونا و همچنین بیش از ۴۶ هزار مورد مرگ در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد. به نظر می‌رسد مقامات آمریکا در مقابله با ویروس کرونا خلع سلاح شده اند.

روز دوشنبه بحران سقوط بهای نفت نیز به بحران کرونا در آمریکا افزوده شد. بهای نفت آمریکا در سقوطی تاریخی به منفی ۳۷ دلار در هر بشکه رسید که بیش از پیش شرایط بحرانی را در این کشور بغرنج‌تر کرد.