نیمی از فوتی‌های اروپا در اثر کرونا سالمندان بودند!

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه اعلام کرد تقریبا نیمی از مرگ و میر‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در اروپا، در خانه‌های سالمندان ثبت شده است.

اخبار بین الملل- خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این مقام سازمان جهانی بهداشت گزارش داد شیوع ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان عمیقا نگران کننده است.

این مقام سازمان جهانی بهداشت افزود تقریبا بیش از نیمی از ده‌ها هزار جان باخته ویروس کرونا در چنین مکان‌هایی گزارش شده است که فاجعه‌ای غیرقابل تصور است.

بنا به اعلام این مقام سازمان جهانی بهداشت، این افراد غالبا در خصوص این بیماری مورد غفلت قرار گرفته اند.

او همچنین خواستار بهبود آموزش و پشتیبانی از کارکنان بخش مراقبت‌های درمانی شد که اغلب فاقد تجهیزات محافظتی لازم برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

براساس تازه‌ترین آمار منتشره از سوی مقامات بهداشتی، بیش از ۸۰ هزار نفر در سراسر اروپا در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بیشترین میزان شیوع ویروس کرونا در اروپا را تجربه می‌کنند. بنا به آخرین آمار تا روز پنج شنبه میزان مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا در هر سه کشور بالای ۲۱ هزار نفر اعلام شده است.

جدیدترین آمار‌ها درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح روز پنجشنبه نشان می‌دهد که تاکنون دو میلیون و ۶۳۷ هزار و ۷۹۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان ۱۸۴ هزار و ۲۳۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس از کشور‌هایی هستند که پس از آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.