ترامپ به دلیل نسخه‌پیچی جنجالی خود از نشست خبری فرار کرد

توصیه جنجالی دونالد ترامپ درباره استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ، او را مجبور به ترک زودهنگام نشست خبری ویژه کمیته بحران کاخ سفید در روز جمعه کرد.

اخبار بین الملل-پس از آنکه توصیه مرگبار ترامپ به سرعت موجی از انتقادات رسانه‌ای را به دنبال داشت، او با عقب نشینی از این اظهارات آن‌ها را تنها یک شوخی نامید. به دلیل جنجال به پا شده ناشی از این توصیه ترامپ، او در نشست خبری روز جمعه او از پاسخ دادن به بسیاری از سوالات خبرنگاران حاضر در رز گاردن کاخ سفید امتناع کرد و هنگامی که با آماج حملات رسانه‌ای مواجه شد، این جلسه را در کمتر از نیم ساعت به پایان برد که بسیار کمتر از جلسات معمول خبری کاخ سفید است.

رئیس جمهور آمریکا که روز جمعه قصد داشت، کاهش در میزان ابتلا به کرونا را طی هفته گذشته بویژه در ایالت‌های نیویورک و لوئیزیانا برجسته کند، توصیه مرگباری را برای درمان بیماری کووید-۱۹ پیشنهاد کرد. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود بیماران کرونایی برای از بین بردن عفونت ناشی از ویروس کرونا در بدن خود، مواد ضدعفونی‌کننده را بخورند و یا آنکه آن را تزریق نمایند!

پزشکان و متخصصان با ابراز نگرانی در خصوص توصیه‌های پزشکی ترامپ درباره مبارزه با کرونا از عموم مردم خواسته‌اند تا به صحبت‌های ترامپ توجه نکنند. توصیه مرگبار رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خوردن مواد ضد عفونی کننده برای از بین بردن عفونت ناشی از ویروس کرونا در بدن، همچنین واکنش شدید رسانه‌ها را به دنبال داشت.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در واکنش به توصیه ترامپ اعلام کرد پزشکان سریعا در خصوص اظهارات ترامپ برای تزریق مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با کرونا هشدار داده‌اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در واکنش به توصیه ترامپ اعلام کرد پزشکان سریعا درخصوص اظهارات ترامپ برای تزریق مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با کرونا هشدار داده‌اند. روزنامه انگلیس گاردین در واکنش به توصیه رئیس‌جمهور آمریکا نوشت تجویز دارویی ترامپ برای درمان کرونا واقعا تجویز سم است.

ترامپ پیش از این نیز توصیه‌های پزشکی از این دست کرده بود و آخرین مورد آن «مهم» خواندن داروی هیدروکسی کلوروکین برای درمان کرونا بود، که مقامات پزشکی آمریکا علیه آن توصیه نیز هشدار دادند.