ابتلای بیش از سه هزار نفر از کارکنان حمل و نقل نیویورک به کرونا

فرماندار نیویورک در تشریح شرایط شیوع کرونا در این ایالت، گفت بیش از سه هزار نفر از کارکنان حمل و نقل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۴ نفر از آنان نیز جان باخته‌اند.

اخبار بین الملل-اندرو کومو در نشست خبری روزانه خود مربوط به همه‌گیری کرونا در نیویورک ، به وضعیت متروی این ایالت اشاره کرد و گفت: مقامات حمل و نقل کلان شهر نیویورک، بر روی پروتکل جدید ضدعفونی اتوبوس‌ها، مترو و قطارها کار می‌کنند.

وی افزود: این ویروس می‌تواند در روی صندلی‌های اتوبوس تا ۷۲ ساعت به طول خواهد انجامید.

فرماندار نیویورک ادامه داد: بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان حمل و نقل نیویورک، آزمایش مثبت کرونا داشتند و سه هزار و ۳۶۸ نفر هم در خانه مانده‌اند.

کومو اضافه کرد: همچنین ۸۴ نفر از کارکنان سیستم حمل و نقل این کلان شهر در اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر، نیویورک ۲۷۱ هزار و ۵۹۰ مبتلا به کووید-۱۹ تایید شده دارد و ۲۱ هزار و ۴۱۱ نفر هم جان باخته‌اند.

فرماندار نیویورک با بیان اینکه آمار تعداد بیماران مبتلا به کووید -۱۹ بستری شده در بیمارستان ها روبه کاهش است، گفت: تعداد افراد جدید مبتلا به این بیماری هم در روز گذشته کاهش داشت و هزار و ۱۰۰ نفر شناسایی شدند.

کومو با اشاره به ۴۳۷ جان‌باخته در روز گذشته ناشی از کرونا، افزود این آمار در مقایسه با هفت روز گذشته نشان دهنده روند ثابت مرگ‌ومیر مبتلایان به کووید-۱۹ بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با ظرفیت ایالتی روزانه نزدیک به ۲۰ هزار آزمایش کرونا انجام می‌شود که هدف ما با استفاده از ظرفیت فدرال، رساندن این رقم به ۴۰ هزار آزمایش در هر روز است.

فرماندار نیویورک اضافه کرد: از امروز در چهار بیمارستان، آزمایش پادتن برای آنهایی که در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ هستند، اجرایی شده است که شامل کارکنان حمل و نقل، پلیس و مترو هم می‌شود.

کومو با یادآوری اینکه ۵۶ روز از شرایط بحرانی نیویورک می‌گذرد، گفت:همه کارشناسان پیش‌بینی می کردند که فقط در نیویورک نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به کووید-۱۹ دچار شرایط حاد شوند که با تلاش‌های انجام شده، این رقم به شدت کاهش داشته است.