نگرانی روسیه از تداوم کاهش قیمت نفت

وزیر انرژی روسیه با ابراز نگرانی از ادامه روند نزولی قیمت نفت ، گفت: سطح تقاضا در بازار جهانی نفت هیچگاه تا این سطح سقوط نکرده بود.

اخبار بین الملل-الکساندر نوواک گفت: سقوط بهای نفت در معاملات نفتی که در این هفته شاهد بودیم با معاملات کاغذی نفت و دلالی نفت ارتباط داشت و به همین دلیل این وضع ارتباطی با بازار واقعی ندارد و از آنجا که قراردادهای نفتی در آخرین مهلت به درد کسی نمی‌خورد، بهای آن کاهش یافت.

وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه جهان هیچگاه با وضعیتی مواجه نشده بود که سطح تقاضای نفت تا ۳۰ درصد کاهش بیابد، ادامه داد: در شرایط کنونی باید از اوج سقوط تقاضا عبور کرد و نباید مخاذن را از نفت پر کرد زیرا که در صورت پرشدن انبارها از نفت، وضعیت بشدت متشنج می‌شود.

نوواک گفت: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ما در زمان حاضر در اوج سقوط سطح تقاضا برای خرید نفت در بازار جهانی قرار داریم هر چند که در نیمه دوم سال میلادی جاری وضعیت اقتصاد جهانی بهبود خواهد یافت و سطح تقاضا بالا می رود.

به گزارش رسانه ها، در زمان حاضر نفت برنت به بهای ۲۰ دلار و ۹۷ سنت عرضه می‌شود که نسبت به روزهای قبل ۴.۲۹ درصد کاهش یافت.

روسیه روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که بیش از نیمی از آن به صورت نفت خام یا فرآورده های نفتی عرضه می شود.

کشورهای عضو اوپک پلاس به تازگی برای افزایش بهای نفت و تثبیت وضع بازار بر کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه توافق کردند.