ارسال نام هشت وزیر پیشنهادی «الکاظمی» به نهادهای نظارتی

یک منبع نزدیک به « مصطفی الکاظمی » مأمور تشکیل کابینه‌ عراق امروز دوشنبه خبر داد که وی، نام شماری از اعضای کابینه خود را به نهادهای نظارتی ارسال کرده است.

اخبار بین الملل- این منبع به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که الکاظمی پس از توافق با فراکسیون‌های سیاسی، نام هشت نفر از نامزدهای کابینه خود را به این نهادها ارسال کرده است.

وی توضیح داد که هیچ اعتراضی به این هشت نفر وجود نداشته و هدف از ارسال نام آنان، بررسی صلاحیت‌شان است تا اینکه مشخص شود در پرونده آنان هیچ شک و شبهه و سابقه قضایی وجود ندارد.

منبع مذکور ادامه داد: «هشت وزارتخانه‌ای که نام نامزدهای آنان ارسال شده، همگی خدماتی است و هیچ وزارتخانه حاکمیتی یا وزارت‌خانه‌هایی وجود ندارد که در آن، اختلاف سیاسی وجود داشته باشد».

وی نام این افراد را فاش نکرد و گفت تا زمانی که وضعیت این افراد توسط نهادهای نظارتی تأیید نشود، نامی از آنان برده نخواهد شد.

این در حالی است که  روزنامه رسمی «الصباح» عراق امروز دوشنبه طی گزارشی  نوشت که شبح شکست همچنان بر سر تشکیل دولت  الکاظمی خیمه زده است و این نگرانی وجود دارد که او نیز به سرنوشت «محمد توفیق علاوی» و عدنان الزرفی دچار شود.

 برهم صالح رئیس جمهور عراق، الکاظمی را در تاریخ ۲۱ فروردین ماه گذشته، مأمور تشکیل کابینه کرد.

بر اساس قانون اساسی عراق، الکاظمی سی روز مهلت دارد تا بتواند کابینه خود را تشکیل دهد. پیش از وی، عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه بود که موفق به انجام مأموریت خود نشد.