لغو کنفرانس مطبوعاتی ترامپ درباره کرونا

مقامات کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کردند که کنفرانس خبری روزانه ترامپ درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا در این روز برگزار نمی‌شود.

اخبار بین الملل- کنفرانس خبری  ویژه ویروس کرونا که قرار بود  ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی برگزار شود، به گفته مقامات کاخ سفید لغو شد. این سومین روز متوالی است که کنفرانس خبری مربوط به ترامپ لغو می‌شود.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در این‌باره به فاکس‌نیوز گفته است که دونالد ترامپ در بعد از ظهر روز دوشنبه با مدیران صنعتی قرار ملاقات دارد و به همین دلیل نمی‌تواند کنفرانس خبری درباره ویروس کرونا همانند روزهای دیگر داشته باشد.

او به خبرنگار فاکس نیوز گفت که رئیس جمهور آمریکا به دنبال شرکت در کنفرانس های خبری مربوط به ویروس کروناست.

او خطاب به خبرنگاران گفت: «خبرنگاران هم باید از این فرصت استفاده کنند و اجازه دهند که رئیس جمهور با مردم درباره مسائل مهم صحبت کند».

او به طور تلویحی از حاشیه‌های بوجود آمده در کنفرانس‌های خبری رئیس جمهور آمریکا هم انتقاد کرد.

هرچند به نظر می‌رسد که در پی گاف های متعدد ترامپ در کنفرانس‌های خبری، مشاورین او قصد دارند تا ارتباط او با رسانه‌ها را کاهش دهند،  دبیر مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شده که کنفرانس‌های خبری ادامه خواهد داشت، اما شاید تعداد آن‌ها نسبت به گذشته کمتر باشد.

دونالد ترامپ اخیرا طی اظهارنظری عجیب و خطرناک پیشنهاد داده بود که برای از بین بردن عفونت ناشی از ویروس کرونا در بدن، از مواد ضدعفونی کننده استفاده شود. این توصیه غیرعلمی ترامپ صدای اعتراض سیاست‌مداران آمریکایی را بلند کرد. پس از آن ترامپ مدعی شد که حرف او تنها یک شوخی بوده است!