شبکه «mbc» عربستان در حال تحریف روایت صهیونیستی است

«داوود شهاب» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، شبکه « mbc » عربستان با آثار نمایشی که روایت صهیونیستی درباره اصل نزاع فلسطینی - اسرائیلی را ترویج می‌دهد دنبال تضعیف بیداری عربی است.

اخبار بین الملل-وی گفت: شبکه mbc در حال اعمال «مسمومیت فرهنگی» است، نه تنها با آثار نمایشی بلکه بیشتر برنامه‌های آن حمله به ارزش‌های اسلامی و عربی اصیل است.

شهاب ادامه داد: دشمنمان تمام سلاح خود را برای قتل، کندن پوست و نابودی هویت ما به کار گرفته (و موفق نخواهد شد) و برخی رسانه‌ها که از سوی کشورها و دولت‌ها حمایت مالی می‌شوند در تروریسم و جنایت‌های دشمن شریک هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که ملت‌های اصیل عرب به تبعیت و تغییر ارزش‌ها نه بگویند و در برابر جریانی که به عادی‌سازی روابط فرا می‌خواند، بایستند.

یکی از این سریال‌های شبکه سعودی یاد شده، «ام هارون» است. موضوع این سریال  زندگی یهودیان عرب ساکن کشورهای عربی در خلیج فارس در دهه چهل قرن گذشته است و چنان وانمود می‌کند که آن‌ها به دلیل دیانت خود مورد ظلم و ستم واقع شده و از جامعه عربی اسلامی طرد شده‌اند.

دیگر سریال سعودی که در این راستا پخش آن آغاز شده «مخرج ۷» نام دارد. در قسمت اول این سریال یک بازیگر صراحتا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه تجارت فرا می‌خواند و فلسطینی‌ها را «دشمن» توصیف می‌کند و بازیگر دوم با وی مخالفت می‌کند.