بالاگرفتن دور جدید اعتراضات در لبنان+ عکس

در پی بالاگرفتن دور جدید اعتراضات در لبنان ، روز گذشته یک جوانی لبنانی در درگیری‌های ارتش و معترضان کشته شد و نزدیک به ۳۹ نفر دیگر زخمی شدند.

اخبار بین الملل- طبق اعلام کتائب، پس از حوادث شب گذشته، صبح امروز آرامشی نسبی در شهر طرابلس لبنان حکمفرما بود؛ بطوریکه خسارت‌های درگیری‌های شب گذشته میان معترضان و ارتش لبنان همچنان بیشتر و بیشتر می‌شد و درگیری‌های دیشب بسیار به میدان جنگ شبیه بود.

بازگشت دوباره اعتراضات به لبنان+ تصاویر

بر اثر درگیری‌های شب گذشته، فواز فؤاد السمان، جوان طرابلسی ۲۶ ساله که از جراحت‌های حاصل شده بر اثر حوادث طرابلس زخمی شده بود، جان خود را از دست داد. همچنین در این درگیری ها، حدود ۳۵ غیرنظامی و ۴ نظامی نیز جان خود را از دست دادند.

همچنین طبق گزارش الجزیره، شهر طرابلس و شماری دیگر از شهرها، در اعتراض به بحران‌های اقتصادی که لبنان با آن روبروست، شاهد درگیری‌هایی بود؛ بطوری که معترضان شبانه به شماری از بانک‌ها در طرابلس حمله ور شده و با نیرو‌های ارتش که از گاز اشک آور استفاده می‌کردند، درگیر شدند.

بازگشت دوباره اعتراضات به لبنان+ تصاویر

خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی اعلام کرد در جریان حوادث روز گذشته، خودپرداز‌های چندین بانک تخریب شد و دست کم یک بانک به آتش کشیده شد.

ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد شماری افراد نفوذی باعث ایجاد آشوب شدند و به اموال عمومی و خصوصی آسیب وارد آوردند.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی نیز امروز در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود از حمله به شماری از خودپرداز‌ها در طرابلس واقع در شمال لبنان خبر داد. این شبکه همچنین اعلام کرد ارتش لبنان تحقیقاتی را در خصوص کشته شدن یک معترض در خلال اعتراضات در طرابلس آغاز کرده است. این اعتراضات در پی وخامت اوضاع اقتصادی و افت ارزش لیره لبنان در برابر دلار انجام شده است.