سازمان جهانی بهداشت درباره بحران کرونا در مناطق جنگی هشدار داد

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونای جدید در مناطق درگیر در خاورمیانه هشدار داد.

اخبار بین الملل-«احمد الماندهاری» مدیر بخش مدیترانه سازمان جهانی بهداشت در نشست مطبوعاتی در «قاهره» پایتخت مصر گفت: «مبارزه با شیوع ویروس در کشورهایی مانند سوریه، لیبی و یمن چالش برانگیزتر شده ست.»

وی گفت که سالها آشفتگی و درگیری زیرساختهای مراقبتهای بهداشتی را در این کشورها از بین برده و جمعیت آسیب پذیر را مستعد ابتلا به بیماریهای عفونی میکند.

ماندهاری افزود، یکی دیگر از چالشهای جدی در این کشورها تفرقه افکنی سیاسی است که اغلب مانع اشتراک گذاری  اطلاعات و دسترسی انسان دوستانه در این کشورها شده است.

سازمان ملل متحد در سالهای اخیر یمن را به عنوان بدترین منطقه از لحاظ بحران انسانی در سراسر جهان معرفی کرده است. میلیونها نفر از مردم یمن با سوء تغذیه و عدم امنیت غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند. پس از یمن، سوریه و لیبی از کشورهای دیگر درگیر در جنگ  در خطر شیوع وحشتناک کرونا هستند.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت به برخی از کشورهای منطقه از در زمینه لغو اقدامات ایام کرونایی و شروع موج دوم کرونا هشدار داد.

«لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در یمن به تازگی از طرف‌های درگیر در این کشور را به توقف جنگ و آغاز مذاکره فراخواند .

یمن  و سوریه چند سالی است با دخالت برخی کشورهای منطقه از جمله «عربستان» و «امارات» و برخی کشورهای غربی چون آمریکا درگیر جنگ داخلی خانمان سوز شده اند.