انتقام ترامپ از عربستان در پی سقوط بهای نفت

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد ضرر ناشی از سقوط بی‌سابقه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا را جبران کند. ترامپ که بخشی از ضرر نفتی اخیر را از چشم عربستان می‌بیند به دنبال راه‌کاری است که ضرر بوجود آمده را از جیب آل‌سعود جبران کند.

اخبار بین الملل-دونالد ترامپ در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود است و امکان دارد بواسطه آن عربستان بهای جنگ نفتی را بپردازد، چرا که این سقوط قیمت ضرر بی‌سابقه‌ای را  به صنعت نفتی آمریکا وارد ساخته است. 

این گزارش ضمن ذکر این مطلب که احتمال تکرار سقوط بی‌سابقه نفت برای بار دیگر هم محتمل است،  تاکید کرد: کاخ سفید و برخی دیگر از سیاستمداران آمریکایی معتقدند که عربستان در جریان سقوط بی‌سابقه نفت نقش داشته و به آمریکا خیانت کرده است. بسیاری از سران کاخ سفید خواستار اقدامی تلافی‌جویانه علیه عربستان هستند. 

این گزارش تاکید کرده که اگر عربستان بخواهد به صنعت نفتی آمریکا آسیب برساند  باید بهای آن را هم بپردازند. این بها هم امنیت و اقتصاد عربستان است. امنیت و اقتصادی که آمریکا طی سال‌های اخیر از آن محافظت کرده است.

در این گزارش اعمال تعرفه‌های اضافی و جدید بر صادرات نفتی عربستان به آمریکا از دیگر راهکارها برای اقدامی تلافی‌جویانه علیه عربستان مطرح شده است.

گفتنی است، نفت وست تگزاس اینترمیدیت در دوشنبه سیاه آمریکا به مقادیر منفی رسید، رویدادی که نوید روزهای سخت برای صنعت نفت آمریکا در سایه شیوع ویروس کرونا در این کشور را می‌دهد.