کاهش ۱۰ درصدی رضایت از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا

نتایج نظرسنجی جدید کالج امرسون از کاهش میزان رضایت از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

اخبار بین الملل-بر اساس این نظرسنجی میزان رضایت از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹ نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد دیگر کاهش یافت و از ۴۹ درصد به ۳۹ درصد رسید.

میزان رضایت از عملکرد ترامپ در حالی رو به کاهش است که او اخیرا در اظهاراتی مردم آمریکا را به مصرف مواد ضدعفونی کننده دعوت کرده بود. همچنین افزایش انتقادات قانون گذاران و فرمانداران در واشنگتن و نیویورک از عملکرد دولت ترامپ یکی دیگر از علل رشد نارضایتی در میان آمریکایی‌ها است.

گفته می‌شود دولت ترامپ همواره در تهیه تجهیزات لازم برای تامین ایمنی شخصی و کیت‌های آزمایش کرونا ناتوان است. این امر موجب شده است بسیاری از کارکنان بخش بهداشت و درمان در نقاط مختلف آمریکا تظاهرات کنند. از سوی دیگر، اختلاف نظر ترامپ با فرمانداران مبنی بر لغو محدودیت‌ها و پایان دادن به تعطیلی‌ها در ایالت‌های آمریکا و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، به ایجاد بحران دیگری در این کشور تبدیل شده است.

با توجه به نتایج نظرسنجی کالج امرسون و افزایش نارضایتی از عملکرد ترامپ در موضوع کرونا، شرایط برای او در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر دشوار‌تر خواهد شد. به نظر می‌رسد، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها می‌تواند به سادگی از این شرایط به سود خود بهره ببرد.

نظرسنجی کالج امرسون با شرکت یک هزار و ۲۰۰ آمریکایی در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۸ آوریل و با حاشیه خطای ۲.۸ درصد برگزار شد.

ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در ووهان چین نمایان شد و پس از آن به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرد.

این ویروس بیش از یک میلیون نفر را در آمریکا مبتلا کرده است و تا کنون بیش از ۵۸ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند. پیشتر، دولت ترامپ، آمار احتمالی جان باختگان کرونا را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده بود.