انتقاد کوبا از آمریکا

رئیس جمهوری کوبا روز چهارشنبه از اقدامات آمریکا علیه همکاری جهانی کوبا با دیگر کشورهای جهان انتقاد و کاخ سفید را به فریبکاری در این زمینه متهم کرد.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در توییتی به مقاله  منتشر شده در یک وبگاه کوبایی اشاره کرد. در این مقاله به تلاشهای یک سال گذشته  آمریکا برای از کار انداختن بخش پزشکی کوبا و شکست ایالات متحده در این مسیر اشاره شده است.

رئیس جمهور کوبا با اشاره به افزایش محاصره اقتصادی علیه کوبا نوشت: «کاخ سفید تنها در سال 2019، 86 اقدام تحریمی جدید اعمال کرد که به ما آسیب زیادی رسانده  و حتی در  توانایی ما در مبارزه با بیماری همه گیر کووید-19 مانع ایجاد کرد.»

میگوئل دیاز کانل در این توییت با انتقاد از سردمداران کاخ سفید افزود: «در زمینه همه گیری بیماری کووید-19، دولت ایالات متحده به جای پیوستن به تلاشهای همگانی، سلامت مردم سایر کشورها را تهدید میکند.»

کوبا بارها از تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا علیه خود و تاثیر آن در تهیه دارو و مواد اولیه ساخت دارو برای شهروندان کشورش انتقاد کرده است.

وزیر خارجه کوبا چندی قبل آمریکا را به عنوان بزرگترین «متجاوز به حقوق بشر» در جهان توصیف کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در توییتی در این زمینه نوشت، آمریکا به حقوق بشر در کوبا علاقه‌ای ندارد بلکه سیاستش نابودی زندگانی ۱۱ میلیون کوبایی در جهت روی کار آوردن دولتی موافق با منافع خود است.