افشای استقرار گنبد آهنین اسرائیل در عراق توسط آمریکا

سخنگوی رسمی جنبش "انصارالله الأوفیا" (هواداران وفادار خدا) روز چهارشنبه فاش کرد که آمریکا در صدد استقرار سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در عراق است.

اخبار بین الملل-الکرعاویگفت: دولت و مردم عراق ، نیروهای آمریکایی را به عنوان عنصر نامطلوب می‌دانند.

وی افزود:تخلیه برخی از پایگاه‌های نظامی از سوی آمریکایی‌ها در شهرهای عراق به خاطر حملات زیاد گروه‌های مقاومت انجام گرفت، به همین دلیل واشنگتن بدون اطلاع دولت عراق و موافقت آن، سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در این پایگاه‌ها مستقر کرده است.

این عضو گروه "انصارالله الاوفیاء" افزود: تلاش آمریکا برای وارکردن سامانه دفاعی گنبد آهنین اسرائیل به عراق با وجود آن صورت می‌گیرد که این سامانه در رهگیری موشک‌های حزب‌الله موفق عمل نکرده است و شکست خورده است، اما آوردن این سامانه به عراق به معنای شروع یک نقشه بسیار خطرناک [آمریکا] در عراق است.

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله الاوفیاء افزود: استقرار سامانه موشکی پاتریوت [در گذشته] و امروز استقرار گنبد آهنین و افزایش شمار نیروهای ویژه آمریکایی در عراق، یعنی آغاز یک درگیری که واشنگتن تلاش می‌کند، آن را به راه بیندازد.

وی گفت: نقشه آمریکا آن است که ایران را  به عنوان بخشی از این جنگ وارد آن کند، اما واشنگتن تلاش می‌کند که شعله آن میان نیروهای آمریکایی و گروه‌های مقاومت عراقی شعله ور شود، هرچند که تمام طرف‌ها  مخالف نقشه آمریکا در منطقه هستند.

اظهارات الکرعاوی برای استقرار گنبد آهنین اسرائیل توسط آمریکا در عراق پس از آن انجام می‌شود که واشنگتن ۱۲ فروردین ماه سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی‌اش در اربیل و پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرد.

پنتاگون پیشتر نیز اعلام کرده بود برای  راه‌اندازی سامانه پاتریوت، ۴۰۰ نظامی تاز نفس به عراق اعزام می‌کند.

نصب سامانه پاتریوت در عین الاسد چند ماه پس از آن روی می‌دهد که این پایگاه ۱۸دی در واکنش به اقدام تروریستی ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، هدف ۱۳ فروند موشک بالستیک سپاه پاسداران قرار گرفت. و در جریان آن بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی ضربه مغزی شدند.

سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و "ابومهدی المهندس" جانشین سابق سازمان الحشد الشعبی عراق بامداد ۱۳ دی ماه به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.