مرگ و زندگی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

سناتور "کاملا هریس" با حمایت از کمپین انتخاباتی جو بایدن گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2020 به معنای واقعی کلمه موضوع مرگ و زندگی است. 

اخبار بین الملل-سناتور هریس نماینده حزب دموکرات ایالت کالیفرنیا به "سیمون سندرز" مشاور ارشد تبلیغات انتخاباتی بایدن گفت، ما دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را که به مردم آمریکا دروغ می‌گوید و در مورد حقایق لاپوشانی می‌کند، تجربه کرده‌ایم. 

سناتور هریس افزود، ما شاهد رییس جمهوری هستیم که بیشتر نگران خود است تا مردم و تا کنون با عدم موفقیت رهبری وی، خسارت‌های زیادی به آمریکا وارد شده است. 

به گفته وی، بیماری همه گیری کرونا پایان نیافته و برای مدتی نیز ادامه خواهد داشت.

هریس با کنایه به ایمن بودن کارمندان کاخ سفید به علت تعطیل کردن دفاتر گفت: نمی‌توانم با اظهارات بیشتر در این خصوص مردم را نگران کنم. 

وی در مورد اهمیت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت، انتخابات ماه نوامبر (آبان-آذر) قرار است خیلی چیزها را در مورد آینده مشخص کند و این اتفاق به معنای واقعی کلمه تکلیف زندگی و اینکه می‌مانیم و یا خواهیم مرد را مشخص می‌کند. 

هریس افزود: انتخابات ۲۰۲۰ وضعیت اقتصاد ما را نمایان خواهد کرد و اینکه آیا همچنان شاغل خواهیم بود یا نه؟ و همچنان ازشان و منزلت برخوردار خواهیم بود یا خیر؟  

در حال حاضر ترامپ به عنوان نامزد قطعی حزب جمهوریخواه انتخاب شده و انتخاب بایدن نیز با توجه به کناره‌گیری اکثریت قریب به اتفاق رقیبان درون‌حزبی‌اش به نفع او و حمایت بزرگان حزب دموکرات به عنوان نامزد نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تقریبا قطعی شده است. 

کارزار انتخاباتی بایدن و متحدان وی حملات همه‌جانبه‌ای علیه مدیریت مقابله با شیوع ویروس‌کرونا در آمریکا توسط ترامپ به راه‌انداخته و شک ندارند این موضوع در ماه نوامبر (زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در آبان‌ماه) برگ برنده‌ای برای دموکرات‌ها خواهد بود. 

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که بایدن در روند انتخابات ریاست جمهوری از برتری ۶ امتیازی در مقابل ترامپ برخوردار است. براساس نظرسنجی سراسری و مشترک یو اس‌ای تودی و دانشگاه سافولک آمریکا، ۴۴ درصد افراد از نامزدی بایدن در انتخابات نوامبر حمایت کردند و ۳۸ درصد نیز طرفدار ترامپ بودند.