یک سوم مبتلایان  کرونا در جهان، آمریکایی هستند

بامداد پنج‌شنبه به‌وقت تهران، آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از رقم ۳ میلیون و دویست‌هزار نفر فراتر رفته است.

اخبار بین الملل-آمارها بیان‌گر آن هستند که از تعداد فوق همچنان بیش از یک میلیون و نهصد و هشتادهزار نفر در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستند؛ کرونا تاکنون بیش از ۲۲۶ هزار نفر را به کام مرگ کشانده اما نزدیک به ۹۹۳ هزار نفر نیز از آن جان سالم به در برده‌اند.

در میان کشورها، آمریکا چه از نظر میزان ابتلا و چه از منظر تعداد جان‌باختگان در صدر جدول تلفات کرونا است. در این کشور بیش از یک میلیون و پنجاه و پنج هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۶۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا با بیش از ۲۷ هزار مورد فوتی در جایگاه دوم تلفات قرار دارد و انگلیس با بیش از ۲۶ هزار فوتی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بر اساس آمارها تقریبا از هر سه مبتلای ثبت شده به ویروس کرونا ، یک نفر آمریکایی بوده است. کشورهای غربی اکثریت قاطع ابتلا و تلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

در آمریکا ترامپ به‌شدت به سوءمدیریت بحران کرونا متهم است. در یک تحلیل سی‌ان‌ان آمده است، مردی که می‌گفت در مورد داعش حتی بیشتر از ژنرال‌های نظامی می‌داند و ادعا می‌کرد که دستیاران خود را با تیزبینی علمی خود حیرت‌زده کرده، اکنون با رهبری خود در یکی از بد‌ترین بحران‌های داخلی بعد از جنگ جهانی دوم بار‌ها نقشی اشتباه داشته، تصمیمات خطرناک و ناآگاهانه گرفته و اکنون نیز محور اصلی این مسئله را سیاسی کرده است.