واکنش الکاظمی به حمله داعش به صلاح‌الدین

مصطفی الکاظمی، مامور تشکیل کابینه عراق در نامه‌ای به فراکسیون‌های پارلمان به حمله بامداد امروز (شنبه) تروریست‌های داعش به صلاح الدین واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل-وی در این نامه گفت: با نهایت تاسف و افتخار خبر شهادت شماری از قهرمانان الحشد الشعبی را که در حال دفاع از وطنشان در برابر تروریست‌های داعش در مناطق «مکیشیفه و بلد» در شمال بغداد بودند، دریافت کردیم.

مامور تشکیل کابینه عراق به مردم این کشور و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و تاکید کرد: تعهد می‌دهیم که عناصر تروریست‌ها را به هر جا که فرار کردند پیگرد کنیم و سرانجام آن‌ها به دست فرزندان عراق، قهرمانان نیرو‌های مسلح و الحشد الشعبی شجاع نزدیک است.

الکاظمی گفت: عملیاتی که گروهک‌های جنایتکار تروریستی انجام دادند به مثابه تلاشی ناامیدانه برای سوء استفاده از شرایط رقابت سیاسی است که در روند تشکیل دولت برای انجام به وظایف ملی خود در حمایت از امنیت شهروندان و پیگیرد تروریست‌ها در سراسر کشور مانع تراشی می‌کند.

وی افزود: این حادثه نیازمند مسئولیت پذیری بیشتر در همکاری قدرت‌های سیاسی مختلف در پرونده تشکیل دولت بدون انحصار طلبی و سهم خواهی است چرا که ثابت شده این دو مسئله ثبات کامل سیاسی و امنیتی را به دنبال نخواهد داشت.

تروریست‌های داعش بامداد امروز (شنبه) به مناطق اطراف شمال سامرا هجوم برده و نیرو‌های عراقی را هدف قرار دادند که به شهادت حدود ۴۱ نفر از نیرو‌های نظامی، الحشد الشعبی و الحشد العشائری منجر شد.