دست آمریکا در حملات اخیر داعش

«عادل الکرعاوی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق علام کرد حمله اخیر هسته‌ها و عناصر خفته داعش در استان صلاح الدین با تحریک واشنگتن و با هدف نشان دادن نقش ادعایی واشنگتن در برقراری ثبات و امنیت در عراق انجام گرفت.

اخبار بین الملل-عادل الکرعاوی گفت: حمله اخیر در استان صلاح الدین با تحریک باند‌های تروریستی داعش از جانب آمریکا صورت گرفت تا این پیام را بدهد که پس از خروج نظامیان آمریکایی از عراق ، این کشور ثبات و آرامش ندارد.

الکرعاوی از فرماندهان لشکر ۱۹ جنبش وفادار انصارالله به المعلومه گفت: طی چند وقت اخیر هشدار‌های زیادی درباره افزایش فعالیت عناصر تروریستی داعش در مناطق مکیشیفه، بیجی و اطراف دیاله، کرکوک و برخی مناطق دیگر استان صلاح الدین داده شد، اما دولت این هشدار‌ها را جدی نگرفت.

وی خاطرنشان کرد سازمان اطلاعات نظامی عراق مسئول اصلی و کامل حمله اخیر تروریست‌های داعش است و این پرسش مطرح است که نقش این سازمان با توجه به وجود فعالیت این تعداد از عناصر داعش با خودرو‌ها، سلاح و تجهیزات کامل در کجا قرار دارد.

الکرعاوی تصریح کرد باید عملیات نظامی گسترده‌ای برای پاکسازی این مناطق و جستجوی هسته‌های خفته داعش، مکان‌ها و کانون‌های پشتیبانی آنان، تغییر فرماندهان امنیتی این مناطق و نیز تقویت نیرو‌های اطلاعاتی انجام گیرد.

وی تاکید کرد عملیات جستجو ابتدا در مناطق حضور و استقبال این گروه‌ها در مکیشیفه، بلد، سامرا و مبارزه با تفکر داعشی که این گروه‌ها را تغذیه می‌کند، اجرا می‌شود.